fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 198306
تاریخ انتشار : 5 دی 1395 11:22

شرکت های پرداخت با سرویس های تعاملی فاصله دارند

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی با بیان اینکه شرکت های پرداخت باید از پوسته خود خارج شوند، گفت: صرف اینکه شرکت های پرداخت تنها بر پایانه های فروشگاهی متمرکز باشند، درست نیست و می توانند سرویس های تعاملی ارایه کنند.

فناوران - مسعود خاتونی با بیان اینکه نفوذپذیری پایانه های فروشگاهی بسیار بالاست و می توان مدل های جدیدی برای تامین نیازهای مشتری بر روی آنها نصب کرد، افزود: می توان سرویس های تعاملی برای پایانه های فروشگاهی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه شرکت های پرداخت هنوز به حوزه سرویس های تعاملی ورود پیدا نکرده اند، افزود: امکان نصب صندوق های فروشگاهی با توجه به رقم سنگین آن در همه جا وجود ندارد، ولی شرکت های پرداخت می توانند این قابلیت را ارایه دهند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار برای عملیات واحدها نیست؛ بلکه موتور محرک سازمان محسوب می شود، افزود:  مسوولیت حوزه فناوری در ابعاد استراتژیک و عملیاتی بانک شکل می گیرد. در بخش عملیات و پشتیبانی حوزه فناوری قوی هستیم اما در استراتژی نقاط ضعف داریم.
خاتونی تفکیک فناوری از بانک را موضوعی تخیلی دانست و افزود: فناوری در نظام بانکی به اصل خلق ارزش تبدیل شده است.
وی بانکداری ایران را در راستای بانکداری دنیا ارزیابی کرد و گفت: در برخی موارد ما پیشی گرفته ایم و اتفاقا در این بخش ها فناوری موتور محرک بخش بانکی بوده است. اگر بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم، بهتر توان ادامه خواهیم داشت.
وی نخستین نقطه ضعف را «استراتژی کسب و کار» عنوان کرد و افزود: دومین نقطه ضعف در سطح بالای تصمیم گیری است که برای رفع این مشکل کارشناسان باید در نشست ها حضور داشته باشند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، انحصارگری در داده، سخت افزار و نرم افزار را سومین ضعف دانست و افزود: چهارمین نقطه ضعف برون سپاری است که باید پیمانکاری هایی را انتخاب کنیم که این امر هزینه سنگینی به بانک تحمیل می کند.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، تعداد دستگاه های پایانه های فروشگاهی را در سراسر کشور بیش از ۵ میلیون اعلام کرد و گفت: جابه جایی و استقرار پایانه های فروشگاهی کار بسیار سختی است ولی می توان سرویس های تعاملی روی آنها نصب کرد. هر صنف می تواند نیازهای متعلق به خود را از پایانه های فروشگاهی برطرف کند.
خاتونی پیشنهاد داد: شرکت های پرداخت به سرویس های پرداخت موبایلی و بدون کارت مهاجرت کنند؛ زیرا تنوع آنها بسیار بالا و مهم است.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی درباره لزوم سرمایه گذاری بیشتر بانک ها در زیرساخت ارتباطات و مخابرات اظهارداشت: در طول ۱۰ سال گذشته با سرمایه گذاری فراوان، انقلابی در زیرساخت خدمات بانکی رخ داده و هر روز بر کیفیت و قابلیت ارایه خدمات اضافه می شود.
وی با مقایسه خدمات بانکی در ایران با تمامی کشورهای دنیا گفت: اینطور نیست که در تمام کشورهای دنیا خدمات بانکی به طور ۲۴ ساعته و آنی باشد؛ حتما در طول ۲۴ ساعت زمانی وجود دارد که بانک های ایرانی با دلایل منطقی سرویس های «آف لاین» ارایه می دهند و این ارتباطی با اشکال در سیستم ندارد. بانک ها برای کنترل گردش های مالی و به روزرسانی حساب ها ضرورت دارد سرویس های خود را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر شبانه روز از دسترس خارج کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :