آینده بانکداری بر بستر شبکههای اجتماعی است
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت: فناوری و تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و بانکداری بر بستر شبکه های اجتماعی، مدل بلامنازع بانکداری آینده است.
بانک ملی - مسعود خاتونی گفت: جدا از اینکه بانک ها چه مدل کسب و کاری را برای آینده خود انتخاب کنند، تمرکز و رقابت در بانکداری آینده فراتر از خدمات مالی پایه بوده و محدوده وسیعی از خدمات مالی ارزش افزوده و غیرمالی را با توجه به نیاز گروه های مختلف مشتری دربر خواهد گرفت؛ لذا الزام بانک ها به تشخیص رفتار مشتری، گروه بندی مشتریان و شناسایی نیازهای واقعی هر گروه بیش از بیش خواهد بود و این امر با تعامل نامحدود و حضور پیوسته در کنار مشتری در شبکه های اجتماعی به وقوع خواهد پیوست.
وی ادامه داد: بعد از پایداری و دسترسی پذیری خدمات که شبکه های اجتماعی بخش قابل توجهی از آن را تامین می کنند، امنیت مهمترین رکن تعامل بانک در این شبکه ها خواهد بود. از این رو اعتماد به بستر امن شبکه های اجتماعی باید همسنگ اعتماد به خود بانک باشد.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت: طبق بررسی های میدانی انجام شده ۸۰ درصد افراد فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، بانکداری در این حوزه را به شرط اینکه نرم افزار آن داخلی و سرورهای آن در ایران باشد، مطلوب دانسته اند.