fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 75648
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394 11:46

ضعف در تعریف علامت تجاری و برند برای کالاهای ایرانی

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طی سه دهه گذشته به جز در دو-سه مورد نتوانستیم علامت تجاری و برندی را برای کالاهای ایرانی تعریف کنیم.

ایسنا- عباس نخعی اظهار داشت: علی‎رغم اینکه ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید کالای باکیفیت داخلی داریم، در خصوص تولید و عرضه پایدار و قابل رقابت در سال های گذشته ناتوان بودیم. 
وی ادامه داد: معمولا مردم برای محصولاتی تقاضا دارند که دارای نوآوری بوده و ضمن تناسب با مد، به صورت ارزان و با قابلیت استفاده آسان عرضه شود، همین موضوع باعث شده به مرور زمان، روش زندگی مردم تحت تاثیر واردات قرار گیرد و بتدریج به خودباختگی در مصرف کالای خارجی دچار شویم.  نخعی در خصوص واردات سالانه حدود 50 میلیارد دلار کالاهای سرمایه ای و واسطه ای که حدود 12 درصد آن کالاهای مصرفی است، گفت: این موضوع به این معناست که تولیدات ما تنها در داخل مرزهای کشور قابل استفاده بوده و از مزیت رقابتی و کیفیتی برخوردار نیستند و در حالی که هزینه های تولید داخلی بسیار بالاست، تولیدات داخلی در کشور نسبت به سایر رقبا از جمله ترکیه و کشورهای جنوب شرق آسیا از بازار مناسب برخوردار نیست.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :