فناوران- با توجه به گسترش رقابت شرکتهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی در بازار و تاثیر آن در حقوق مصرفکنندگان این نمایشگاه با هدف معرفی شرکتهای اصلی با خدمات پس از فروش معتبر به مصرفکنندگان و توسعه خدمات بهینه در بازار برای سومین سال متوالی برگزار میشود. پیش از این قرار بود که سومین نمایشگاه گارانتی و خدمات پس از فروش اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار شود، اما به یکباره زمان آن تغییر یافت و به 5 خرداد ماه موکول شد.
گویا غیر از نمایشگاه فوق به طور همزمان دو نمایشگاه دیگر نیز در مصلا برپاست که یکی از آنها نمایشگاه کتاب است و طیف گسترده مخاطبان آن می تواند تاثیر زیادی بر تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه پس از فروش داشته باشد.
اجازه فروش نمیدهیم
برگزارکنندگان نمایشگاه خدمات پس از فروش امسال برخلاف دو سال گذشته ابتکار به خرج داده و جشنواره فروش را نیز به این نمایشگاه اضافه کرده اند که با توجه به ماهیت خدماتی این نمایشگاه و نداشتن مجوز فروش کمی عجیب به نظر می رسد.با وجودی که اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با برگزارکنندگان این نمایشگاه همکاری لازم را دارد، اما به گفته میرمهدی هیچگونه اجازه فروشی به شرکت کنندگان داده نمی شود.
رییس اتحادیه فناوران در واکنش به افزودن جشنواره فروش به نمایشگاه خدمات پس از فروش گفت: در بنری که برای اتحادیه فرستاده شده، جشنواره فروش قید نشده است و قطعا اگر فروشی در کار باشد با آن برخورد خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه فروش مجوزهای خاص خود را دارد، افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نمی تواند مجوز برای فروش صادر کند.
سیدمهدی میرمهدی اضافه کرد: از آنجایی که این نمایشگاه با نمایشگاه فروش متفاوت است و در واقع گارانتی های معتبر و مطرح حوزه را معرفی می کند با برگزارکنندگان آن همکاری داریم.
هنوز نمایشگاه را نمی شناسند
میرمهدی همچنین با بیان اینکه هنوز نمایشگاه خدمات پس از فروش در کشور ما جایگاه مناسبی ندارد، گفت: قطعا پس از چند سال برپایی موفق، نمایشگاه خدمات پس از فروش به برند معتبری تبدیل می شود که این نیازمند زمان است.وی افزود: اتحایه هیچگونه دخل و تصرفی در نمایگشاه ندارد و فقط نظارت می کند تا شرکت کنندگان جواز معتبر رسته تعمیر و فروش داشته باشند و از نمایندگای شرکت های معتبر باشند.رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تاکید کرد: صنف رایانه واقعا نیازمند چنین نمایشگاهی است تا گارانتی و خدمات معتبر به مردم معرفی شود.
وی افزود: شاید شرکت های مطرح حضور در نمایشگاه برایشان خیلی مهم نباشد، اما برای شرکتهای تازه وارد به رسته خدمات پس از فروش حضور در این نمایشگاه بسیار اهمیت دارد زیرا با هزینه اندک میتواند خدمات خود را به مصرفکنندگان معرفی کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند جایگاه خود را به دست آورد و تبدیل به برند شود چراکه این موضوع به نفع
صنف است.