هشت گام شاتل برای کسب نشان دو ستاره تعالی سازمانی
شرکت شاتل نشان تقدیر دو ستاره جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی را از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دریافت کرد.
فناوران- رییس هیات مدیره شاتل در یک نشست مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر به تشریح مدل تعالی سازمانی پرداخت وگفت: جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی ایران از سال 82 با الگوبرداری مدل تعالی اروپا EFQM توسط کمیته علمی جایزه تصویب شد.این مدل از سال 83 با حضور شرکتهای ایرانی، به منظور سنجش وضعیت خود نسبت به یک سازمان متعالی معرفی شده مطابق مدل تعالی و سایر شرکتها در پنج بخش ساخت و تولید، خدمات، بهداشت، درمان، سلامت، آموزش و عمومی برگزار میشود.
محمد حسن شانه ساززاده با اشاره به اهداف مد نظر جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی ایران افزود: ایجاد فضای رقابتی برای تعالی سازمانها، تشویق سازمانها برای انجام عملیات خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق سازمان ها از جمله اهداف جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی ایران است.
وی اضافه کرد: مدلی که جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی ایران برآن استوار است، دارای چهار بخش پیشرانهها، سامانهها، نتایج و یادگیری است.
شانه ساززاده همچنین در مورد اهم فعالیتهای انجام گرفته شرکت شاتل جهت دریافت نشان دو ستاره از جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی گفت: نخستین اقدام شرکت تعیین ارکان تعالی سازمانی بود.در واقع براساس فرآیند توسعه و تعالی سازمانی در ابتدای سال جاری اعضای کمیته راهبردی وتعالی تعیین شدند.
وی افزود: اما اقدام بعدی برگزاری دورههای آموزشی آشنایی با الگوی تعالی سازمانی بود به اینگونه که چندین دوره آموزشی برای سطوح کارشناسی تیمهای تعالی و یک دوره آموزشی دو روزه برای مدیران برگزار شد.
وی اضافه کرد: بازنگری فهرست و تدوین شناسنامه رویکردها، انجام خودارزیابی، شناسایی و الویت بندی پروژههای بهبود، تدوین اظهارنامه، فرهنگسازی تعالی در سازمان و کسب آمادگی در سازمان برای شرکت در سطح تقدیرنامه، از دیگر اقدامات شرکت برای شرکت در مراسم بهرهوری و تعالی سازمانی ایران بود.
محمد حسن شانه ساززاده گفت: تعالی مقولهای نیست که از زمان استقرار یک مدل در سازمان شروع شود بلکه هر سازمان یا شرکتی از زمان تاسیس راه، تعالی را با بهبود و نوآوری در فرآیندها و همراهی ذینفعان طی میکند.
وی افزود: میل به سرآمد بودن واستفاده از ابزارهای مناسب برای سنجش عملکرد سازمان در زمینههای مختلف از ابتدای تاسیس شرکت آغاز شد و از این راه توانستیم رتبه برتر دیتا در جشنواره اپراتور برتر و همچنین گواهینامه ISO9001 را به دست آوریم.
شانهساززاده اضافه کرد: 108 شرکت در جشنواره بهرهوری و تعالی سازمانی حایز دریافت شرایط بودند. 49 شرکت گواهی تعهد به تعالی را گرفتند و تنها پنج شرکت در کشور حایز شرایط دریافت تندیس شدند.
وی همچنین با بیان اینکه شرکت شاتل با نخستین سال ورود خود به این عرصه موفق شد، برای نخستین بار نشان تقدیر دو ستاره را برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب کند، گفت: برای سال آینده قصد داریم که نشان تقدیر چهار ستاره EFQM را که تاکنون تنها 10 سازمان در ایران موفق به دریافت آن شدهاند، کسب کنیم.
وی افزود: شاتل بزرگترین مصرف کننده پهنای باند اینترنت کشور بعد از مخابرات و دارای بیشترین تعداد پروانه ISDP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که شمار کاربران اینترنت پرسرعت آن تا پایان سال به 320 هزار کاربر میرسد.
به گفته وی بدون شک جایزه ملی تعالی سازمانی تاثیر مثبتی در ارایه خدمات این شرکت، در سطح استانداردهای جهانی به کاربران اینترنت سراسر کشور خواهد داشت.
در ادامه احمد نخجوانی مدیر عامل شرکت شاتل نیز ارایه خدمت به صدها هزار کاربر خانگی و دارا بودن بیشترین سهم بازار را امید بخش عنوان کرد وگفت: هرچند این امر غرور آفرین است اما مسوولیت های این مجموعه را در حفظ این جایگاه بیشتر افزایش میدهد به گونهای که باید به دنبال ایجاد زیرساختهای رشد و بالندگی روزافزون وبهرهگیری از الگوهای موفق جهانی باشیم.
وی افزود: شرایط کشور در بازار اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سالهای گذشته رو به تغییر بوده و به همین دلیل تغییر در نگاه به استفاده از منابع و مدیریت آنها در مسیر رشد و تعالی سازمان امری اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: شرکت شاتل در جشنواره ملی فاوا که اردیبهشت ماه سال 91 برگزار میشود، نیز حضور فعال خواهد داشت.