fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 62514
تاریخ انتشار : 20 آبان 1393 11:45

خانه به دوش

سال هاست که به عنوان خبرنگار یا رسانه، نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (ایران الکامپ) را دنبال می کنیم و پوشش خبری می دهیم. در همه این سال ها هم شنیده ایم – وباید نیز چنین باشد- که الکامپ ویترین صنعت فناوری اطلاعات کشور و رویدادی بین المللی است که می خواهد روزی رقیب بزرگان منطقه ای شود. با این حال این ویترین ملی فناوری اطلاعات، همواره خودش بهره ای اندک از فناوری اطلاعات داشته و ساده ترین مثال در این زمینه، دارایی و هویت مجازی این بزرگ ترین نمایشگاه آی تی ما ایرانی هاست. همین الان اگر کسی (مثلا نماینده یک شرکت خارجی) بخواهد حضور در این نمایشگاه را بررسی کند و از ما بپرسد این نمایشگاه شما آدرس اینترنتی اش چیست، اگر خوش شانس باشیم و خبر راه اندازی سایت الکامپ را خوانده باشیم و آدرس یادمان مانده باشد، می گوییم elecomp-expo.ir. حال اگر باز شانس بیاوریم که پرسنده به این آدرس بی قواره ایراد نگیرد و نگوید که چرا مثلا آدرس elecomp.ir را ندارید، حتما خواهد خواست که در مورد الکامپ های قبلی هم اطلاعاتی به دست بیاورد. در این صورت جوابی جز شرمساری نخواهیم داشت. الکامپ از آنجا که معمولا بی صاحب است (البته که متولی پروپاقرصی مثل شرکت نمایشگاه ها دارد) خانمان مجازی هم ندارد و به روش خانه به دوش ها، هر سال در آدرسی موقت ساکن می شود و با تغییر مجری، تمام دارایی های مجازی اش هم بر باد می رود.

ایمان بیک
این چنین است که این نمایشگاه سابقه و تاریخچه ای مدون و در دسترس هم در اینترنت ندارد و ارثیه ای مجازی برای دوره های بعدی برجای نمی گذارد. بنابراین بجاست که از شرکت نمایشگاه ها بخواهیم که حداقل این یک قدم را برای الکامپ بردارد؛ یک آدرس اینترنتی مناسب و کوتاه و گویا برای این ویترین خانه به دوش فناوری اطلاعات مان تملک کند و از این پس، هر کس که مجری الکامپ شد، از همین نام دامنه برای درج اطلاعات نمایشگاه استفاده شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :