fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 61402
تاریخ انتشار : 28 مهر 1393 11:28

در کنفرانس توسعه نرم‌افزارهای کاربری آندرویید مطرح شد

ایرانی ها به جای کپی اپلیکیشن ها، نوآوری کنند

نخستین کنفرانس تخصصی توسعه نرم افزارهای کاربری آندرویید با همکاری شرکت سماتک، فناپ و ATC آمریکا به منظور آشنایی با چگونگی برگزاری دوره های آموزشی آندرویید در ایران و کارایی آن در کسب و کارهای نوآورانه، دیروز در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

فناوران- در ابتدای این مراسم فریبا مهدیون مدیرعامل شرکت سماتک به معرفی فعالیت های این شرکت و ATC آمریکا پرداخت و در ادامه مصطفی نقی پور نقش آفرینی مرکز نوآوری فناپ در توسعه برنامه های کاربردی آندرویید را تشریح کرد.

آینده نوید بخش آندرویید

محمد یاسین نماینده شرکت ATC یکی از سخنرانان کنفرانس توسعه نرم افزارهای کاربری آندرویید نیز در ادامه مراسم گزارشی از تاریخچه آندرویید ارایه کرد و گفت: آندرویید اکنون سهم بازار بسیار بالایی دارد، بنابراین سرمایه گذاری روی آن منطقی و رو به افزایش است.

وی افزود: آندرویید سیستمی با کاربری بسیار ساده و سبک است که بیشتر برای موبایل و تبلت هایی که حافظه محدود دارند، استفاده می شود و اکنون 62 درصد بازار را در اختیار دارد.

یاسین اضافه کرد: یکی از فاکتورهای مهم آندرویید برنامه‎نویسی روی جاواست و بسیاری با این برنامه آشنایی کامل دارند.

آندرویید آبنبات چوبی

نماینده شرکت ATC همچنین با اعلام اینکه دو روز پیش گوگل نسخه جدید آندرویید را با نام آبنبات چوبی (Lollipop) معرفی کرد، گفت: این آندرویید دارای مولفه های بسیاری برای رفع مشکلات است و 5 هزار عملکرد برنامه ریزی جدید را در برمی گیرد.

یاسین با بیان اینکه آندرویید آبنبات به زودی قابل استفاده برای کاربران است، گفت: از آنجایی که این آندرویید دارای قابلیت های زیادی است و هنگام کار با آن باتری موبایل کمتر مصرف می شود، قطعا با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

وی گفت: سیستم آندرویید بسیار پیشرفت پیدا کرده است تا جایی که اکنون روی خانه ها و اتومبیل های هوشمند کاربرد دارد.

توسعه بازار اپلی کیشن ها

محمدرضا فرهادی از دیگر سخنرانان سمینار با بیان اینکه ایران از نظر نیروی متخصص پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه بازار اپلی کیشن ها دارد، گفت: طراحان اپلیکیشن ها باید تمرکز زیادی رو بازاریابی داشته باشند و سرویسی خاص برای کاربران عام ارایه دهند.

وی افزود: حسن اپلیکیشن ها رایگان بودن آنهاست. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که یک اپلیکیشن پولی با اقبال عمومی مواجه شود.فرهادی در ادامه تعریفی از سوشال مدیا و سوشال نت ورک ارایه کرد و گفت: سوشال نت ورک یکی از اعضای سوشال مدیاست و بیشتر سرویس های سوشال نت ورک در دنیا ابزارهای موفقی در اختیار کاربران قرار داده اند.وی با ذکر مثالی افزود: اینستاگرام از سرویس های موفقی است که با ارایه سرویسی خاص کاربران عام دارد.وی گفت: وایبر نیز هنگامی که راه اندازی شد سرویسی خاص برای کاربران خاص بود که با بازاریابی درست کاربران خود را به عام تغییر داد.

ایرانی های دنباله رو

فرهادی با تاکید بر اینکه متاسفانه با این بازار رو به رشد هنوز ایرانی‎ها کار جدیدی انجام نداده‎اند و همواره دنباله رو بقیه بوده‎اند، گفت: اینکه یک سرویسی را مجددا کپی و طراحی کنیم دلیل بر موفقیت نیست.

وی افزود: در ایران نیروی انسانی، استعداد و فضای کسب و کار بسیار بزرگی وجود دارد که از آن بهره کافی برده نمی شود.

فرهادی خطاب به افرادی که می خواهند وارد کسب و کار در این حوزه شوند، گفت: کاربران علاقه دارند سرویس های متنوع و یکپارچه ای دریافت کنند و از سرویس های یکنواخت خسته شده اند. بنابراین طراحی اپلی کیشن باید همراه با نوآوری باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :