fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 57461
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1393 12:1

ایران در تخصیص پهنای باند هم رده نامبیا و گامبیا است

مدیرعامل یک شرکت اینترنتی از رتبه 158 ایران در متوسط میزان تخصیص پهنای باند به کاربران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان با ضریب نفوذ اینترنت کمتر از 20 درصد خبر داد.

فناوران- احمد نخجوانی در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی گفت: طبق شاخص های توسعه جهانی منتشر شده از سوی بانک جهانی، در سال 2013 تعداد مشترکان ایرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می کردند، تنها چهار میلیون نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت جهان، ایران به لحاظ دسترسی به اینترنت پرسرعت در جایگاه 115 جهان ایستاده است. به گفته وی، شاخص آمادگی شبکه ایران در سال 2014 از بین 144 کشور جهان در رتبه 104 قرار دارد که این رتبه در سال گذشته 101 بوده است و ایران در این رتبه بندی بعد از گواتمالا، پاراگوئه، بوتسوانا، و هم ردیف نامبیا، ونزوئلا، گامبیا و زامبیا قرار گرفته است. براساس گزارش
 World Economic Forum آمادگی شبکه براساس ترکیبی از 50 شاخص مختلف سنجیده می شود.
نخجوانی گفت: درحال حاضر تعداد کاربران اینترنت در جهان به سه میلیارد نفر رسیده است و این درحالی است که این رقم در سال 2003 کمتر از یک میلیارد نفر بوده است. وی افزود: در سال 2014 تعداد کاربران پهنای باند ثابت به حدود 700 میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این رقم برای پهنای باند موبایل دو میلیارد و 700 میلیون نفر است و پیش بینی می شود در سال 2016 تعداد کاربران پهنای باند ثابت به 866 میلیون نفر و تعداد کاربران پهنای باند موبایل به سه میلیارد و703 میلیون مشترک برسند. به گفته وی براساس گزارش Forester در سال 2013، میزان فروش آنلاین در جهان در سال های 2010 و 2011 به ترتیب 680.6 میلیارد دلار و 763.2 میلیارد دلار بوده و این رقم برای ایالات متحده در همین سال ها نیز 172.9 میلیارد دلار و 255.6 میلیارد دلار بوده است. نخجوانی در خصوص رابطه بازاریابی و فناوری و باتوجه به اینکه همزمان با تحولات تکنولوژیکی، تحولاتی هم در حوزه بازاریابی اتفاق می افتد، گفت: طبق گزارش گارتنر در سال 2017 مدیران بازاریابی بیش از مدیران انفورماتیک با فناوری اطلاعات سرو کار خواهند داشت و رسانه های اجتماعی بین 57 تا 60 درصد روی تصمیم گیری های مشتریان تاثیرگذار هستند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :