مدیر روابط عمومی پیشگامان توسعه ارتباط:
نبود شرکت های بزرگ در الکامپ به سود شرکت های کوچک تمام شد
نبود شرکت های بزرگ در الکامپ به دلیل اختلافاتی که بر سر انتخاب برگزار کننده الکامپ وجود داشت فرصت خوبی را برای شرکت های کوچک به وجود آورده است.
وایمکس نیوز- مسعود زارع، مدیر روابط عمومی شرکت پیشگامان توسعه ارتباط با بیان این مطلب گفت: در نبود شرکتهای بزرگ کوچکترها توانستند خود را به مشتریانشان در شرایط بهتری معرفی کنند.
وی در مورد وضعیت برگزاری نمایشگاه افزود: شرکت پیشگامان ارتباط هم ترجیح میداد سازمان نظام صنفی رایانهای برگزاری الکامپ را برعهده بگیرد، چرا که معتقدیم سازمان به مسایل و مشکلات و نوع فعالیتهای صنف فناوری اطلاعات آگاهی بیشتری دارد.
وی در ادامه گفت: اگر در این شرایط شرکت پیشگامان ارتباط در نمایشگاه الکامپ حاضر شده به این دلیل است که نمیخواهد حقی از مشترکان اینترنت این شرکت ضایع شود و در واقع ما برای احترام به مشتریانی که از اوضاع به وجود آمده اطلاعی ندارند در نمایشگاه شرکت کردهایم.
زارع نبود شرکتهای بزرگ در نمایشگاه و یا حضور کمرنگ و کوچک آنها را از سوی دیگر نقطه ضعفی برای الکامپ دانست و افزود: اهمیت و اعتبار هر نمایشگاه در تعداد شرکتهای بنام و مطرح حاضر در نمایشگاه است که به این ترتیب الکامپ امسال از این مزیت و برتری بیبهره است.
وی به برخی از نقاط ضعف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بینظمیهای زیادی در جریان برگزاری نمایشگاه با آن روبهرو بودهایم؛ از جمله اینکه افتتاحیه نمایشگاه به روز دوم موکول شد که این موضوع بسیار نامتعارف و غیر منطقی است.
وی افزود: از طرفی تمدید نمایشگاه تا روز 22 آذرماه تنها یک روز مانده به شروع نمایشگاه هم مشکلات زیادی را برای شرکتها به وجود آورد.
به گفته زارع، با تمدید ناگهانی نمایشگاه کاتالوگهایی که از قبل آماده شده بود بی استفاده ماند و همچنین تمامی هماهنگیهایی که مثلا شرکتهای شهرستانی برای رزرو هتل و غیره انجام داده بودند با اختلال مواجه شد.
وی حضور فروشندگان سیدیها را یکی دیگر از نقاط ضعف الکامپ عنوان کرد و افزود: نمایشگاه باید محل عرضه نوآوریها و مذاکره شرکتها با خریداران سرویسها و محصولات فناوری باشد و مسلما با فروش سی دی رسیدن به این اهداف با اختلال مواجه میشود.
وی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: وقتی سایت نمایشگاه کامپیوتر را نتوان بدون داشتن آدرس دقیقش با استفاده از جستوجوگرها یافت کمی جای تامل دارد.
وی به طور کلی روند برگزاری الکامپ را رو به افول و پس رفت دانست و افزود: متاسفانه الکامپ هر سال به جای اینکه فنیتر و تخصصیتر شود به سمت عمومیتر شدن پیش میرود که این نکته مثبتی برای جامعه فناوری اطلاعات کشور نخواهد بود.
مدیر روابط عمومی پیشگامان گفت: این درست مثل این است که در نمایشگاه محصولات غذایی سوپرمارکتها غرفه بگیرند.