fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 19871
تاریخ انتشار : 20 آذر 1391 11:0

یک مزیت جالب برای خرید اینترنتی:

جنس فروخته شده، پس گرفته می شود!

فروشگاه هاي اينترنتي مكلفند در صورت تمايل خريدار، تا حداقل 7 روز از زمان تحويل كالا نسبت به باز پس گيري آن اقدام کنند.

فناوران- مركز توسعه تجارت الكترونيكي وابسته به وزارت صنعت،‌معدن و تجارت اعلام کرد: بر اساس ماده 37 قانون تجارت الكترونيكي،‌ در معاملات از راه دور،  مصرف كننده طي حداقل هفت روز كاری فرصت دارد كالاي خريداري شده را  بازگردانده يا  انصراف خود را از توافق صورت گرفته برای دريافت خدمات اعلام کند. ضمن آنكه هيچ گونه جريمه‌اي ناشي از انصراف،‌ بر مصرف‌كننده مترتب نخواهد بود. به این ترتیب خريدار تنها ‌بايد هزينه‌ حمل و نقل برای بازپس دادن كالا را متقبل شود . بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس دادن كالا و يا فسخ قرارداد،‌ مستلزم هيچ گونه دليل خاصي نيست.
بر اين اساس،‌ فروشگاه‌هاي اينترنتي مجاز به اعمال هيچ گونه محدوديتي اعم از كاهش فرصت زماني 7 روزه، اعمال جريمه و يا تعيين هرگونه شرط جهت باز پس گرفتن كالا و يا فسخ قرارداد نبوده و مي بايد در اسرع وقت نسبت به استرداد وجه نقد دريافتي به خريدار اقدام نمايند. در غير اين صورت مشمول پرداخت جرايم نقدي مطابق قانون تجارت الكترونيكي خواهند شد.
مركز توسعه تجارت الكترونيكي همچنين، ‌فهرست كالاها و خدمات مستثني از آیین‌نامه بازگشت كالا و فسخ قرارداد را بدين شرح اعلام نمودکرده است:جرايد،‌ نوارهاي صوتي و تصويري و نرم‌افزارهاي رایانه‌ای بسته‌بندی شده كه توسط مصرف كننده باز شده‌ باشد،‌ مواد غذايي و ساير كالاهايي كه روزانه به مصرف‌كننده تحويل داده مي‌شود، كالاهاي ساخته شده با مشخصات فردي مصرف كننده یا اینکه به دلیل طبیعت آن‌ها نمی‌توانند بازپس داده شوند ویا به سرعت  قابليت فساد و خرابي دارند، کالا یا خدماتی که قیمت آن‌ها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیار تامین کننده است و آن دسته از خدماتي كه براساس توافق با مصرف كننده ارائیه آن پيش از 7 روز كاري آغاز شده باشد. خريداران و متقاضيان كالا و خدمات از فروشگاه‌هاي اينترنتي، برای اطلاع از قوانين حمايتي موجود،‌ مي‌توانند به وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس
 www.eNAMAD.ir  مراجعه کنند. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به  خریداران در فضای اینترنتی هشدار داده است که صرفاً از فروشگاه‌هاي اینترنتي داراي نماد اعتماد از مركز توسعه تجارت الكترونيكي خرید کنند و درصورت بروز مشکل، شکایات خود را از طریق وب‌سایت مربوطه برای پیگیری به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :