fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 198125
تاریخ انتشار : 4 دی 1395 0:28

توافق اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان با نماینده CeBIT

ایران در سبیت 2017 پاویون رسمی دارد

هفته گذشته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران و «مارتینا لوبون» نماینده نمایشگاه سبیت، در محل اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند و به توافقاتی برای حضور شرکت های ایرانی در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سبیت آلمان دست یافتند.

فناوران - محمدرضا طلایی، رییس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران پس از این جلسه درباره اینکه چگونه به فکر ایجاد پاویون در «سبیت» افتادند، گفت: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرمافزار ایران با توجه به اینکه از سال گذشته در جیتکس حضور یافت و بحث برپایی پاویون های ایرانی در خارج از کشور را بعد از چند سال وقفه دوباره شروع کرد، تصمیم گرفت در راستای معرفی توانمندی های صادراتی شرکت های ICT و جذب مشارکت های خارجی در این عرصه، در نمایشگاه سبیت آلمان نیز حضور پیدا کند.
 وی افزود: به همین منظور درخواستی را به سازمان توسعه تجارت ایران برای صدور مجوز برگزاری پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سبیت  2017 دادیم و اجرای آن نیز به شرکت «همایش گستران ایماژ» سپرده شد که مورد موافقت سازمان توسعه تجارت ایران نیز قرار گرفت و مجوز داده شد.
رییس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اتاق ایران بنابر رسالتی که برای حمایت از تشکل های زیرمجموعه خود دارد، قول حمایت مادی را برای این حوزه به ما داده است. بر همین اساس با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز رسانه های دیجیتال) امیدوار هستیم که بتوانیم فرصتی را برای امکان حضور 
شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه سبیت فراهم کنیم.
طلایی در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی نیز از شرکت های حاضر در پاویون در نظر گرفته شده است نیز گفت: این شرکت ها فقط لازم است بخشی از 
هزینه ها را پرداخت کنند و حتما با توجه به حمایتی که هم خود تشکل ها از پاویون می کنند و هم با نظر به حمایت اتاق ایران از آنها حمایت خواهد شد. البته ذکر این مساله نیز ضروری است اگر شرکتی  بخواهد حضور مستقل در نمایشگاه داشته باشد، قطعا هزینه به مراتب بیشتری متحمل 
خواهد شد.
وی ادامه داد: سرویس های دیگر همچون غرفه سازی در حد متعارف، سرویس های پذیرایی، خدمات مشاورهای و سیستم اطلاع رسانی نیز در پاویون رسمی ایران ارایه خواهد شد. درواقع به گونه ای عمل می کنیم که اگر شرکتی در پاویون ایران شرکت کند هم به لحاظ مالی برایش به صرفه باشد و هم سرویس های بهتری را اخذ کرده و اطلاع رسانی بهتری داشته باشد.
طلایی در خاتمه گفت: طی مذاکراتی که انجام دادیم، قرار شد در جنب برگزاری این پاویون سمیناری هم برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ICT داشته باشیم. همچنین فراخوانی را در سبیت منتشر کنیم که فعالان ICT ایران بتوانند در جلسات مربوط به ملاقات های تجاری نیز حضور بهتری داشته باشند. یعنی ما هم پاویون را برای معرفی مستقیم محصولات شرکت ها خواهیم داشت و هم امکان بحث پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ICT وجود دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :