فناوران- در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر میان فعالان حوزه بازیهای رایانهای با مدیران سازمان و همچنین طرح مسایل و دغدغه های این صنعت، مسوول کارگروه بازیهای رایانهای کمیسیون نرمافزار طی برگزاری یک انتخابات با حضور فعالان بازی ساز و براساس بیشترین آرای کسب شده از سوی آنها انتخاب شد.
لزوم اتحاد صنفی بازی سازان زیر سقف سازمان
در ابتدای این مراسم، رییس سازمان نظام صنفی رایانهای ضمن معرفی سازمان و تشریح اقدامات و فعالیت های این تشکل مردم نهاد، بر لزوم حضور پویا و همه جانبه فعالان حوزه بازی سازی همچون سایر فعالان فناوری اطلاعات در سازمان نظام صنفی رایانهای تاکید کرد.
ناصرعلی سعادت گفت: سازمان همواره از حضور و فعالیت بازی سازان استقبال کرده و با آغوش باز و از طریق ارتباطات رسمی خود با نهادهای ذی ربط حاکمیتی ، مشکلات کسب و کار و منافع آنها را در قالب کارگروه بازیهای رایانهای کمیسیون نرمافزار پیگیری خواهد کرد. رییس سازمان نام صنفی رایانهای درباره لزوم عضویت تمام فعالان حوزه بازیهای رایانهای در این تشکل گفت: عضویت فعالان حوزه گیم در سازمان نه تنها عمل و احترام به الزام قانونی مجلس و مصوبه هیات وزیران است؛ بلکه باعث می شود مشکلات و دغدغه های کسب وکار این فعالان همچون سایر فعالان فناوری اطلاعات از کانال رسمی و موجه سازمان نظام صنفی رایانهای پیگیری و حل شود.
سعادت با بیان اینکه نهادهای دولتی پاسخ درخواست های پراکنده تشکل های موازی صنفی را نخواهند داد، گفت: قطعا دستگاه ها و سازمان های دولتی نیز با نگاه واحد و قانونی خود به جایگاه رسمی سازمان نظام صنفی رایانهای، پاسخ درخواست های موازی انجمن ها و تشکل های موازی این صنف را نخواهند داد و روشن است این موضوع به نفع منافع آحاد صنف نیست.
نگاه مثبت سازمان به بازی سازان
در بخش دوم این جلسه شاهین طبری، عضو هیات مدیره و مسوول کمیسیون نرمافزار سازمان نظام صنفی رایانهای تهران به تشریح فعالیت های این کمیسیون پرداخت و کارگروه بازیهای رایانهای را به عنوان یکی از فعالان و موثرترین کارگروه های کمیسیون نرمافزار معرفی کرد.طبری درباره شکلگیری کارگروه بازیهای رایانهای و بیان لزوم ترویج رفتار صنفی گفت: براساس روال آیین نامه اجرایی دبیرخانه سازمان، انتخاب مسوول کارگروه کمیسیون های سازمان از اختیارات مسوول کمسیون مربوطه است، اما این بار کمیسیون نرمافزار قصد دارد با برگزاری یک انتخابات و براساس آرای فعالان حوزه بازیهای رایانهای مسوول کارگروه بازیهای رایانهای را انتخاب کند.
مسوول کمیسیون نرمافزار سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با بیان فعالیت های مستمر و رو به جلوی کارگروه بازیهای رایانهای طی دوسال گذشته گفت: خوشبختانه کارگروه بازیهای رایانهای طی مدت اخیر موفق شد ارتباطات گسترده و تنگاتنگی را با نهادهای تصمیم ساز و مرتبط با این حوزه برقرار و منافع فعالان بازی ساز را از طرق مختلف به خوبی دنبال کند. در بخش سوم این مراسم، شهاب جوانمردی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای تهران به تشریح اهمیت بررسی موضوع تولید بازیهای رایانهای در کشور پرداخت و ضمن بیان لزوم حضور همه جانبه بازی سازان جوان در سازمان گفت: بدون شک مهم ترین رسالت و هدف سازمان نظام صنفی رایانهای ارتقا و بهبود شرایط کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و از این منظر فعالیت و انسجام حضور بازی سازان در سازمان به عنوان خانه بزرگ جامعه انفورماتیک کشور ضروری به نظر می رسد.
ضرورت تقویت صنف بازی سازان
در این جلسه حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به تشریح فعالیت های این بنیاد و ساختار ارتباط با تولیدکنندگان گیم در کشور پرداخت . مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای خطاب به بازی سازان حاضر در جلسه گفت: لازمه قدرتمندشدن این صنف، همگرایی فعالان این حوزه است و بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان حامی بازی سازان همچنان آماده همراهی و تسهیل فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان از طریق تعامل با کارگروه بازیهای رایانهای سازمان نظام صنفی رایانهای است. در ادامه این جلسه، مدیران شرکتهای تولیدکننده بازیهای رایانهای نظرات و دغدغه های صنفی خود را با رییس و مدیران سازمان نظام صنفی رایانهای تهران مطرح کردند. درنهایت با معرفی سه نامزد برای انتخاب مسوول کارگروه بازیهای رایانهای کمیسیون نرمافزار میان بازی سازان رای گیری به عمل آمد و فرزام ملک آرا موفق شد با کسب بیشترین رای کسب شده به عنوان مسوول کارگروه بازیهای رایانهای برگزیده شود.