مديرعامل شركت مخابرات ايران
از این به بعد، مخابرات به مردم مراجعه می کند
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در استراتژی جدید شرکت مخابرات مراجعه به مردم در اولویت است و ما برای رفع نیاز خود به مشتریان مراجعه می کنیم نه اینکه منتظر بمانیم مشتریان به سراغ ما بیایند.
فناوران- مظفر پوررنجبر، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جمع مدیران مخابرات استان فارس سخن میگفت، با بیان این مطلب افزود: یک نگاه استراتژیک در برخی سازمانهای ایرانی وجود دارد که به اصطلاح به نگاه «وامی» مشهور است؛ یعنی جایی که سرویس دهنده پر قدرت حضور دارد، مشتری نحیف است. در گذشته ضعف مشتری آثار منفی برای بنگاه نداشت، اما در شرکتهای خصوصی، نحیف بودن مشتری به معنای کاهش درآمد است.
پوررنجبر گفت: وظیفه ما شناسایی نیاز مشتریان و مراجعه به آنان است. سازمانی که دپارتمان بازاریابی نداشته باشد و نظر مردم را نداند یا نپرسد، نمیتواند سازمان موفقی باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با بیان نقش نیروی انسانی آموزش دیده در تحقق اهداف مخابرات گفت: نیروی انسانی زیاد در شرکت مخابرات ایران مشکل نیست، بلکه پرسنل ناکارآمد و ضعیف مشکل است که ما با آموزش و ایجاد انگیزه در آنان، تهدید را تبدیل به فرصت میکنیم. آینده مخابرات در ارایه سرویس و خدمات جدید است و ما میتوانیم با استفاده از توان همین پرسنل موجود انواع خدمات جدید را به مردم عرضه کنیم.
وی در این زمینه شرکت مخابرات ایران را با فرانس تلکام و BT مقایسه کرد و افزود: این دو شرکت بزرگ مخابراتی روزهای اول خصوصی سازی وضعیتی مشابه ما داشتند، اما امروز با برنامهریزی و انتخاب راهبرد درست و افزایش سرویسها به توسعه مناسب رسیدهاند.
وی گفت: در برنامههای مخابرات برون سپاری در اولویت قرار دارد. ما توسعه را فقط در شبکه نمیبینیم؛ توسعه کالا و خدمات، کارکنان، ساختار، سبکها و راهبردها برای ما اهمیت دارد.