fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 59773
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1393 15:13

خدمات نسل سوم هم‌چنان نیمه‌کاره است

پایان اختلال اینترنت موبایل تا آبان ماه

اوایل آبان ماه باید زمانی باشد که انتظار دارندگان دو سیم کارت همراه اول و ایرانسل برای دسترسی به خدمات اینترنتی مناسب و حل اختلالات، به پایان برسد.

ایسنا- با اتمام انحصار رایتل جهت ارایه خدمات نسل سوم ارتباطی و اعطای مجوز راه اندازی 3G به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول کشور، به رغم مخالفت های گاه و بیگاهی که بر سر این موضوع شکل می گرفت، بالاخره نسل سوم ارتباطی خود را تا اپراتورهای اول و دوم نیز گسترش داد.

اما ملزومات این گسترش و توسعه شبکه به این منجر شد که این اپراتورها نتوانند خدمات اینترنتی خود را به خوبی ارایه دهند که این امر نارضایتی مشترکان را در پی داشت.

در حالیکه به عقیده کارشناسان حوزه ارتباطات به وجود آمدن برخی اختلالات شبکه ای برای ارتقای نسل در اپراتورها امری طبیعی و ناگزیر است، وزیر ارتباطات درباره این اختلالات گفته بود که از پیش از اقدام دو اپراتور برای راه اندازی نسل سوم ارتباطی به مردم آگاهی داده شده بود که این اقدام ممکن است تا مدتی به ایجاد اختلالات در سرویس خدماتی اپراتورها منجر بشود و از مردم خواست در این زمینه صبور باشند.

اما با افزایش شکایات و پیگیری های مشترکان این دو اپراتور ادامه یافت و اگرچه محمود واعظی مدت خاصی را برای ادامه اختلالات مشخص نکرد و در زمینه رفع آن به مشترکان وعده ای نداد اما چندی پیش رییس رگولاتوری وعده داد که حل اختلالاتی که در سیستم ارایه خدمات اینترنتی اپراتورها به وجود آمده است تنها یک ماه و نیم زمان می برد.

البته در این زمینه اپراتور دوم در توضیحاتی گفته است که ما در شبکه ایرانسل در حال حاضر بابت ورود به نسل های بالاتر اختلال خاصی نداریم. در برخی مناطق که برای ارتقاء و تغییر تجهیزات نیاز به خاموشی چند ساعته آنتن ها بوده نیز سعی شده است این اتفاق در ساعات نیمه شب رخ دهد و به طور معمول این مساله از قبل به طور پیامکی به مشترکان آن منطقه اعلام شده است.

به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همراه اول نیز در حال گذراندن دوران پایلوت است و در استان هایی که پایلوت در حال انجام است رگولاتوری نیز پارامترهای فنی را تست و ارزیابی می کند.

عمیدیان در نیمه شهریور ماه جاری پیش بینی کرد که دوره پایلوت و رسیدن به سطح مطلوب سرویس توسط همراه اول یک ماه تا یک ماه و نیم خواهد بود و افزود: زمان لازم است تا شاخص های فنی به حد استاندارد و مطلوب برسد؛ در مورد ایرانسل نیز تقریبا سه هفته تا یک ماه دوران پایلوت به طول انجامید.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :