اپراتور ها در مناطقی كه صرفه اقتصادی ندارد سرمایه گذاری نمی كنند
اپراتور های تلفن همراه برای حل مشكل آنتن دهی و افزایش كیفیت شبكه بهتر است با شهرداری، شورای شهر و مخابرات استان ها وارد معامله شوند.
تلنا- علی حكیم جوادی، معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در پاسخ به این پرسش كه چرا وزارت ارتباطات به عنوان متولی ICT كشور برای رفع معظل كیفیت شبكه ارتباطی و نحوه آنتندهی اپراتورهای كشور اقدام نمیكند، گفت: ایجاد شرایط برای افزایش كیفیت در شبكه ارتباطی و حتی نصب BTS برای حل معضل آنتندهی در شبكه ارتباطی موضوع لاینحلی نیست و در موارد پیگیری شده از سوی سازمان تنظیم مقررات در صورت كوتاهی از جانب اپراتورها به آنان اخطار داده و در مواردی نیز جریمه شدهاند.
وی درباره تعامل با اپراتورها بر سر رفع مشكلات آنها افزود: در صورت تقاضا از اپراتورها برای حل مشكل بر سر نصب آنتن و یا افزایش كیفیت وزارتخانه با ارگانهای متولی وارد مذاكره میشود. اما از آنجا كه اپراتورهای تلفن همراه در جاهایی كه فاقد صرفه اقتصادی باشد سرمایهگذاری نمیكنند، به ندرت به دنبال رفع اختلافات با شهرداری، شورای شهر و یا شركت مترو از طریق وزارتخانه هستند.
وی گفت: بهترین راه برای رفع معضل كیفیت و آنتندهی در شبكه ارتباطی، تعامل و مبادله پایاپای با ارگانهای متولی است.