معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات:
اپراتور برتر تلفن همراه را سالانه معرفی می کنیم
به گفته معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است وضعیت کیفیت اپراتورها به صورت ماهانه اعلام و در پایان هر سال با توجه به عملکرد سالیانه، اپرتور برتر در حوزه تلفن همراه انتخاب شود.
فناوران- حسن رضوانی در خصوص اینکه چرا وزارت ارتباطات با توجه به ارزیابی کیفی که از اپراتورها داشته اقدام به معرفی اپراتور برتر نکرده است، گفت: تصمیم بر این نیست که هر ماه یک اپراتور برتر داشته باشیم چراکه با توجه به زنده بودن شبکه تلفن همراه امکان دارد در هر ماه با عملکردی که اپراتورها از خود نشان میدهند وضعیت کیفی آنها تغییر کند و این موضوع باعث خواهد شد تا مشترکان تلفن همراه دچار سردرگمی شوند.وی افزود: بر همین اساس تصمیم بر این است تا در طول سال شاخصهای کیفی هر اپراتور در پایان هر ماه اعلام شود و درنهایت در پایان سال اپراتور برتر براساس عملکرد سالیانه معرفی شود.معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت: پیشبینی میشود این روش موجب افزایش رقابت برای بهبود عملکرد اپراتورها شود که تاکنون نیز مدیران این اپراتورها از اعلام مشکلات از سوی رگولاتوری استقبال و در راستای رفع آن اقدام کردهاند.رضوانی در خصوص اینکه آیا اپراتورها میتوانند براساس شاخصهای کیفی که اکنون از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده از عنوان اپراتور برتر برای خود در تبلیغات استفاده کنند، گفت: رگولاتوری اکنون اقدام به ارایه وضعیت شاخصهای کیفی اپراتورها کرده است و این به معنی انتخاب اپراتور برتر نیست چراکه هر یک از اپراتورها در شاخصهای مختلف از دیگری بهتر هستند و اینکه اکنون اپراتوری خود را اپراتور برتر بداند مورد قبول سازمان تنظیم مقررات نیست.