ترافیک پستی خرید الکترونیکی در کشور 40 درصد افزایش یافت
به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست کشور، امسال ترافیک خرید مرسولات الکترونیکی ارسالی توسط پست 40درصد رشد داشت.
ایرنا - محمدحسن کرباسیان با بیان این مطلب گفت: سال گذشته حدود دو میلیون مرسوله از طریق اینترنت خریداری و توسط پست به مقصد ارسال شده بود که امسال این تعداد 40 درصد افزایش یافت.
وی افزود: سرویس هایبرید در حوزه فناوری اطلاعات که ترکیبی از دو بخش الکترونیکی و فیزیکی است راهاندازی شد.
وی افزود: خدمات الکترونیکی در 10 حوزه مانند خریدهای اینترنتی و ارسال کارت پستال در مناسبتهای مختلف است که به مشتریان ارایه و توسعه در این بخش باعث جلوگیری از سفرهای غیرضروری شده است.
کرباسیان گفت: همچنین حدود یک میلیون آدرس الکترونیکی email@post.ir راهاندازی کردیم که کاملا داخلی بوده و در خارج از کشور قابل ردیابی نیست و تاکنون 150 هزار مورد از آن واگذار شده و 850 هزار آدرس دیگر نیز آماده واگذاری است.
رییس هیات مدیره پست کشور با اشاره به پیشرفت در زمینه پست یافتهها افزود: افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتی پست و وارد کردن مشخصات میتوانند نسبت به اعلام مفقودی مدارک شناسایی خود اقدام کنند و اگر یابنده مدارک را تحویل پست داده باشد به آدرس فرد ارسال میشود.
وی گفت: بر روی خودروهای پستی سامانه GPS نصب شده که قادر به رصد نحوه انجام کار هستیم و همچنین تخلیه صندوقهای پستی به صورت الکترونیکی انجام میشود و افراد با در دست داشتن کد 20 رقمی میتوانند نحوه سیر مرسوله خود را دنبال کنند.
کرباسیان افزود: همچنین سه هزار دستگاه PDA خریداری و تاکنون 9 استان بزرگ کشور به آن مجهز شدهاند که بر این اساس مرسولات به جای تحویل با امضای دفتری به صورت الکترونیکی با قلم نوری تحویل میشود.
وی گفت: مجموعه پست با بیش از 15 هزار نفر کارمند در سال گذشته 810 میلیون مرسوله پستی را جابهجا کرد.
وی گفت: سرانه مرسوله پستی 12 فقره است یعنی هر ایرانی به طور متوسط 12 مرسوله پستی را توسط پست ارسال کرده است.
وی همچنین از پیگیری افزایش کیفیت خدمات و برنامههای مورد نظر به طور هفتگی و حرکت شاخصها به مثبت خبر داد.
کرباسیان گفت: سیر مرسولات پیشتاز رشد خوبی داشته و هماکنون به 59/1 رسیده، یعنی کمی بیش از یک روز طول میکشد تا مرسولهها از مبدا به مقصد برسد.
وی افزود: سیر مرسولات ویژه نیز به 15/1 رسیده است اما این سرویس در همه نقاط کشور قابل ارایه نیست و تنها در 80 درصد از کشور که امکان ارسال مرسولات طی یک روز وجود دارد، این سرویس قابل ارایه است و تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک این میزان به یک متمایل شود.
مدیرعامل پست کشور گفت: برای هر استان در این زمینه خط و مشی متناسب با شرایط ویژه آن استان مشخص شده تا در توسعه کیفیت ارایه خدمات، در زمینه ترافیک، مباحث اقتصادی پست و توسعه آموزش کارکنان تغییرات قابل توجهی را شاهد باشیم.
وی گفت: در این راستا دورههای آموزشی 41 ساعته برای کارکنان و دورههای 60 ساعته برای مدیران در کشور برگزار میشود تا در کنار مباحث روزمره با مباحث جدید آشنا شده و در این زمینه آموزشهای لازم را ببینند.