fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 212167
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1396 10:14

رگولاتوری برترین اپراتورهای سال 95 را معرفی کرد

همراه اول بهترین سیار، آسیاتک بهترین ثابت

نتایج رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سال ۹۵ در حوزه های ثابت و سیار براساس الگوی بومی رگولاتوری اعلام شد.

فناوران- براساس نتایج رتبه بندی رگولاتوری، در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار، شرکت ارتباطات سیار ایران توانست رتبه اول را در سال 95 کسب کند. شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل دوم شد و اپراتور رایتل هم در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) نیز به ترتیب شرکت انتقال داده های آسیاتک، آریا رسانه تدبیر (شاتل) و شرکت داده گستر عصر نوین رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. 
در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت FWA، شرکت ارتباطات مبین نت رتبه نخست را به دست آورد تا شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز پس از تلفن همراه، در این رتبه بندی نیز به مقام دوم برسد.
در بخش دارندگان پروانه ارایه خدمات انتقال داده ها از طریق ماهواره (SAP) نیز شرکت ارتباطات ماهواره ای سامان رتبه یک، شرکت خدمات انفورماتیک رتبه دو و شرکت ایران سولار رتبه سه را از آن خود کردند.
رگولاتوری تنها به انتشار رتبه های اول تا سوم در هر بخش بسنده کرد و درباره سایر رتبه ها و امتیاز هریک از اپراتورها در هر شاخص، خبری اعلام 
نکرده است.
علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ارزیابی سالانه اپراتورهای حوزه ثابت و همراه توضیح داد: ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزه های ثابت و سیار برای هفتمین سال پیاپی توسط سازمان با مشارکت حداکثری اپراتورها و با تاکید بر معیارهای افزایش رضایت مشترکین، تعامل با رگولاتوری، ایجاد فضای رقابتی سالم، قانون مداری، رعایت الزامات پروانه ای و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام شده است. 
وی ضمن تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامه ریزی سازمان برای بهبود ارتقای سطح اپراتورها افزود: این ارزیابی براساس شش معیار متشکل از سه معیار توانمندساز (برنامه ریزی قانون مدار، فرایندهای سازمانی و بستر سازی ارتقای کیفیت سرویس) و سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکردی) و ۲۱ زیر شاخص شکل گرفته است و در مجموع ۱۰۰۰ امتیاز مثبت و شاخص های منفی با سقف ۲۰۰ امتیاز در بازه زمانی دوماهه انجام شده است که در این مدت تعداد ۳۶ اظهارنامه از اپراتورهای ارایه دهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت و بیش از ۲۵۶ نفر روز بازدید میدانی توسط ارزیابان ارشد و ناظرین سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحت سنجی شواهد اعلامی صورت گرفته است. 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند در سال های آتی و مشارکت اپراتورها حس رقابت و نیل به تعالی در دارندگان پروانه و رضایتمندی مشترکین قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه
 باشیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :