fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 198701
تاریخ انتشار : 11 دی 1395 0:22

به علت نداشتن قرارداد اتصال متقابل

مخابرات ارتباط تلفن ثابت یک FCP را قطع کرد

شركت مخابرات ايران، ارتباط تلفن های ثابت را با تلفن ارايه شده توسط یکی از اپراتورهای FCP را قطع کرد.

فناوران- بر اساس اطلاعاتی که این شرکت در اختیار روزنامه فناوران گذاشت، دو روز پس از ارايه تلفن ثابت توسط شركت شاتل در 6 استان کشور، شركت مخابرات ايران اتصال متقابل في مابين را قطع كرد.
چند روز پيش شاتل كه يكي از دارندگان پروانه ارتباطات ثابت در ايران است، اقدام به ارايه تلفن ثابت به مشتركان ADSL خود بر بستر اينترنت كرد.اين تلفن با پيش شماره ٩١٠٠ در تهران شروع مي شد و تنها در جايي كار مي كرد كه مشترك به اينترنت شاتل دسترسي داشته و اپليكيشن مخصوص را روي گوشي همراه نصب كرده باشد.
شاتل اعلام کرده بود نرخ مکالمه به شماره تلفن شاتل ۱۰ ریال، نرخ مکالمه به تلفن ثابت داخل استانی ۲۲ ریال،  نرخ مکالمه به تلفن ثابت بین استانی ۱۶۵ ریال و نرخ مکالمه به تلفن همراه ۳۱۲ ریال است که نرخ های ارزانی محسوب می شوند.
در این اطلاعیه این شرکت ادعا شده است: «شاتل به تازگی خدمات تلفن روی اپلیکیشن ShatelTalk را ارایه کرده که با استقبال اعضای خانواده شاتل روبه رو شده است. ضمن آنکه این فعالیت بر اساس پروانه قانونی صادر شده و با حمایت وزارت ارتباطات آغاز گردیده است، شرکت مخابرات ایران و مخابرات استان ها در پی اقدامی غیرپرقابتی ارتباطات این شرکت را قطع کرده اند. براین اساس این موضوع در حال پیگیری از مقامات وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و انتظار داریم ظرف روزهای آینده این مشکل برطرف شود».
این موضوع اما پاسخ و واکنش شرکت مخابرات ایران را در پی داشت و این شرکت با ارسال توضیحاتی اعلام کرد:
« 1- برای برقراری ارتباطات بین شبکه تلفنی ثابت شرکت شاتل با شبکه های موجود سایر اپراتور ها نیازمند قرار داد اتصال متقابل است که این شرکت اقدامی برای امضا این قرارداد نکرده است.
در نتیجه مشخص نیست هزینه های مربوط به دولت، شرکت ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات ایران که قرار است تامین کننده زیرساخت ارتباطی باشند چگونه باید پرداخت شود.  
لذا این شرکت مي بايست در اسرع وقت مانند سایر اپراتور ها ( همراه و ثابت) نسبت به امضا قرار داد بر اساس هزینه های تمام شده اقدام کند تا بتواند از مزایای ارتباط متقابل برخوردار شود.
2- شرکت شاتل نه تنها با شرکت مخابرات ایران بلکه با اپراتور های تلفن همراه هم قرار داد اتصال متقابل امضا نکرده است و لذا مشترکان احتمالی این شرکت قادر به ارتباط اینترنتی فقط با مشترکان اپراتور مذکور خواهند بود.
3- برقراري ارتباط متقابل توسط اين شركت در ۶ استان به طور آزمایشی بوده و علی رغم عدم امضاء قرار داد اتصال متقابل ، در دو استان  كه چند مشترك دارد ارتباط این شرکت بر قرار است.
4- آنچه تاکنون توسط شرکت شاتل اعلام شده، تست  تلفن ثابت بر بستر اینترنت برای  توسعه اتي بوده است. در این خصوص شرکت مخابرات ایران هم نسبت به هر گونه همکاری در چهار چوب قوانین و مقررات استقبال کرده و آماده همکاری خواهد بود.
5- مصداق ادعای شرکت مخابرات ایران در ادعای بند فوق اجرای مصوبه 230 ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص ارایه امکانات مورد نیاز شرکت های FCP و PAP است که این شرکت طی سال جاری با راه اندازی سامانه ثبت مکانیزه درخواست های شرکت های دارنده پروانه، نیاز های شرکت های فوق را در اختیار آنان قرار داده است و در این میان شرکت شاتل تمامی امکانات مورد درخواست خود را دریافت کرده است .
در ادامه توضیحات شرکت مخابرات ایران آمده است: شایان ذکر است این  خدمات از طریق همین سامانه بصورت بر خط (آنلاین) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پایش و نظارت کامل شده و ضمناً تمامی خدمات درخواستی شرکت های دارنده پروانه و ارایه شده به آنها در سراسر کشور، توسط شرکت مخابرات ایران کنترل و بررسی می شود.
در پایان انتظار می رود مسوولان شرکت شاتل ضمن رعایت اخلاق حرفه ای و احتراز از فرافکنی، مقيد به رعایت مقررات تعاملی و مناسب با دیگر بازیگران این عرصه باشد و  با تعامل و بر اساس مجوز ها و مقررات اهداف خود را پیگیری کنند.»


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :