fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 196453
تاریخ انتشار : 7 آذر 1395 10:55

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

جلوی قطعی 90 درصد اینترنت کشور را گرفتیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان تغییر استراتژی این شرکت در راستای شفاف سازی و انتشار کیفیت شبکه، راه اندازی مراکز تبادل ترافیک و تمرکززدایی را در کاهش تاثیرات مخرب اختلال اینترنت تهران موثر دانست و کیفیت را از مولفه های لازم به عنوان پیشران در تامین محتوای اینترنت اعلام کرد.

ایسنا- محمدجواد آذری با بیان اینکه خدمات پهنای باند زیرساخت یک زنجیره دارد که در صورت بروز اختلال باید دقیقا نقطه یابی شود، افزود: اگر اشکال در اینترنت زیرساخت باشد، معمولا برای همه اپراتورها هم زمان ایجاد می شود، البته در صورتی که اختلال بین زیرساخت و یکی از اپراتورها باشد، الزاما زیرساخت مقصر نیست اما لازم است پایش کیفیت، ارایه گزارش و شفافیت وجود داشته باشد و کسی که مسوولیت قطعی بر گردن اوست، جریمه اش را بپردازد.وی گفت: روال سابق بر این بود که در صورت بروز قطعی در ارتباطات اینترنتی، شرکت ها آن را به شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت می دادند، حتی اگر مشکل مربوط به زیرساخت نبود؛ البته موضع زیرساخت هم بر شفافیت نبود و این شرکت آمار کیفی لازم برای ارایه نداشت.
جهرمی ادامه داد: از ماه فروردین، با توجه به تاکیدات وزیر ارتباطات، استراتژی زیرساخت را عوض کرده و تصمیم گرفتیم کیفیت شبکه را منتشر کنیم. بنابراین کیفیت شبکه را در اختیار کاربران قرار دادیم که در سایت شرکت ارتباطات زیرساخت قابل مشاهده است و کل شبکه داخلی ما را نشان می دهد و کمتر پیش می آید که اختلالات اینترنتی را به زیرساخت محول کنند.
او با بیان آخرین قطعی شبکه اینترنت در تهران گفت: ما در قطعی اخیر و حین قطعی اطلاع رسانی کردیم و درباره اینکه این اختلال مربوط به زیرساخت هست یا خیر نگذاشتیم شبهه ای ایجاد شود که البته در کمتر از نیم ساعت شبکه به حالت عادی برگشت.
معاون وزیر ارتباطات گفت: اگر ما مراکز تبادل ترافیک متعدد ایجاد نکرده و تمرکززدایی نکرده بودیم که گیت وی ها را به شهرهای مختلف ببریم، ۶۰ درصد قطعی ایجادشده در تهران، به ۹۰ درصد قطعی کل کشور تبدیل می شد.او با بیان اینکه ما سیستم شبکه خود را به صورت آنلاین در اختیار همه قرار دادیم، گفت: مشتریان زیرساخت حدود ۲۰۰ شرکت هستند و در صورت بروز مشکل و قطعی ارتباطات، مرکز تماس (call center) ما سریعا به مشتریان اطلاع رسانی و فرآیند بازسازی را پیگیری می کند. در اختلالاتی که مربوط به عموم باشد نیز اطلاع رسانی عمومی می کنیم مانند این قطعی که از طرف زیرساخت بود و ما مسوولیت آن را پذیرفتیم و گفتیم جریمه آن را هم می پردازیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :