fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 191875
تاریخ انتشار : 4 مهر 1395 22:41

گزارشی از حضور یکپارچه گروه مخابرات ایران

گروه مخابرات ایران با خدمات متنوع و جدید در تلکام

پس از چند دوره تجربه موفق، شرکت های زیرمجموعه گروه مخابرات در همراهی با یکدیگر، این بار نیز گروه مخابرات ایران با شعار «همه جا با شما» در نمایشگاه تلکام 2016 حضور دارند؛ جمعی از شرکت هایی که در حوزه فعالیتی خود نخستین برند هستند و تجربه سال ها حضور در صنعت مخابرات و فناوری های ارتباطی را به یادگار دارند. همه جا با شما، کلمه کلیدی و شعار امسال اشاره به ویژگی و ظرفیت ارتباطات مخابراتی در غلبه بر محدویت های زمانی و مکانی ارتباط انسانی دارد. امروزه به مدد ارتباطات و فناوری های مخابراتی، بیش از هر زمان دیگر به تحقق ایده دهکده جهانی مارشال مک لوهان نزدیک شده ایم و در عین حال فناوری های مخابراتی این امکان را فراهم کرده است که انسان به طور همزمان حضور در همه جا و ارتباط با همه را تجربه کند. گروه مخابرات ایران، تنها گروه مخابراتی در کشور است که می تواند به همه نیازهای مشتریان خود در هر جا پاسخ دهد. در ادامه با خدمات گروه مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام 2016 آشنا می شوید.

شرکت مخابرات ایران
خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و تبدیل آن به یک بنگاه خصوصی، حضور شرکت های رقیب در بازار و ظهور فناوری های جدید و مبتنی بر IT، به طورکلی شرایط را برای این شرکت تغییر داد. 
سال های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن انتقال صوت از طریق تلفن ثابت بود. از سوی دیگر مخابرات بدون رقیب، به عنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود برتر باشد؛ به همین دلیل تغییر ساختار و اضافه شدن بخش امور تجاری به ساختار این شرکت با هدف مشتری مداری صورت گرفت.
بر این اساس، دیگر نمی توان شبکه هایی جزیره ای ایجاد کرد و لزوم ارایه سرویس یکپارچه به مشتری، داشتن یک شبکه یکپارچه و مبتنی بر IT است. همچنین اکنون می توان سیاست گذاری و نظارت را بر همین بستر به صورت یکپارچه انجام داد. شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی  تحولات بسیاری را شاهد بوده است. با تغییر وضعیت شرکت مخابرات ایران به نهادی خصوصی، این شرکت باید از بنیان ساخته می شد و همه اجزای آن از ساختار، نیروی انسانی و راهبرد تغییر می کرد؛ چراکه به عنوان بنگاهی اقتصادی، برای ورود به بازار رقابت، به ارکان مهمی چون مشتری مداری و پاسخگویی نیاز داشت. 
در ادامه این تغییرات، با روی کار آمدن هیات مدیره جدید مخابرات در سال 1395 و اتحاد سهامداران عمده شرکت، ره نگاشت 5 ساله تحول شرکت مخابرات ایران کلید خورد. 
چشم‏انداز: پیشرو در ارایه خدمات یکپارچه دیجیتال و سفارش‏سازی شده براساس خواسته‏ مشتری در کلاس جهانی (افق1400)
مأموریت: ایجاد ارتباط مناسب موردنیاز عموم با ارایه خدمات متنوع ICT و تاکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذی نفعان

رویکردهای اساسی شرکت مخابرا ت ایران در برنامه تحول
- آغاز یکپارچه‏سازی حوزه ارتباطات ثابت (سال 1395)
- یکپارچه‏سازی حوزه ارتباطات ثابت (1396)
- یک شرکت (1397-1398) 
- شرکت  پیشرو دیجیتال (سال 1398-1400)

سیمای مخابرات کشور 
در حال حاضر شرکت مخابرات ایران یک شرکت بزرگ و بی همتا با بیش از 100 میلیون مشترک است؛ به این ترتیب که 30 میلیون مشترک تلفن ثابت، 72 میلیون مشترک تلفن همراه و 5 میلیون مشترک اینترنت از خدمات گوناگون شبکه مخابراتی این مرز و بوم بهره مند بوده و نیز 5/96 درصد جمعیت سرزمین پهناورمان زیر پوشش این شبکه عظیم ارتباطی ست.
اگر چه هم اینک شبکه مخابراتی کشور نیرومندترین شبکه مخابرات منطقه خاورمیانه است و به موفقیت های درخشانی در سطوح ملی و بین المللی دست یافته است، امیدواریم با اتکال به نیروی لایزال الهی و اتکا به توان تکنیسین ها و مهندسان متعهد به جایگاهی که دربرگیرنده سرافرازی بیشتر ایران اسلامی باشد، برسد.
- بیش از 72 میلیون مشترک تلفن همراه
- برخورداری از شبکه تلفن ثابت به میزان 4/30 میلیون مشترک در سطح کشور
- برخورداری بیش از 10 هزار روستا از خدمات ICT روستایی به عنوان گامی درجهت خدمت رسانی به نقاط روستایی و مناطق محروم کشور
- برخورداری از ضریب نفوذ تلفن همراه معادل 5/81 درصد و تلفن ثابت معادل 4/38 درصد
- دایری بیش از 5 میلیون پورت ADSL و نصب 8/6 میلیون پورت ADSL در کل کشور
- پوشش شبکه تلفن همراه برای تمامی شهرهای کشور
- نصب بیش از 24 هزار آنتن BTS  در سراسر کشور
- جاده های تحت پوشش تلفن همراه معادل 75 هزار کیلومتر
- ارتباط رومینگ بین الملل با 112 کشور و 271 اپراتور در سراسر جهان
- تامین ارتباط مخابراتی بیش از 53 هزار روستا در سراسر کشور.

حضور شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه 
شرکت مخابرات ایران در سال جاری به صورت متمرکز و یکپارچه در نمایشگاه تلکام، در بخش های مختلف  مشتریان تجاری، مشتریان خانگی، خدمات مشتریان و دولت الکترونیکی به صورت مستقیم و در چند بخش دیگر با شرکت های همکار به صورت مشارکتی حضوری فعال دارد. 
خدمات قابل ارایه شامل موارد زیر است:
خدمات قابل ارایه در بخش فروش عمده شامل  برق، فضای پسیو، فیبر، زوج سیم مسی، آنتن و دکل، اتصال متقابل، کد خدماتی، کابل رابط، سرویس های انتقال 
( اینترانت، اینترنت، PTMP ، PTP، VPLS VLAN، MPLS ،E1)
همچنین در بخش فروش تجاری عمده به رویکرد  مخابرات به توسعه فیبر نوری در حوزه دسترسی و توسعه دولت الکترونیک، شبکه MPLS  کشوری، شبکه PTMP  بین استانی، شبکه اینترانت داخل استانی، شبکه سرویس اینترنت اختصاصی ( متقارن) و شبکه تمام IP در نمایشگاه پرداخته می شود.

شرکت مخابرات استان تهران
شــرکت مخابــرات اســتان تهــران بــا در اختیــار داشــتن شـبکه قـوی و گسـترده و زیـرسـاخت های ارتباطـی یکـی از بزرگ تریـن ارایه دهنـدگان خدمـات ارتباطـی و مخابراتی بــوده و در گســتره 18هــزار و 813کیلومتــر مربعــی دو اســتان تهــران و البــرز خدمــت رســانی مــی کنــد. ایــن شــرکت بــا بهــره گیــری از جدیدتریــن فنــاوری های روز دنیــا تــلاش کــرده عــلاوه بــر خدمــت رســانی تلفــن ثابت و دیتا، سرویس های تجاری، ســرویس های متنــوع ارزش افــزوده ازجملــه اینترنــت پرسـرعت، شـبکه هوشـمند (IN)، ویدیو کنفرانـس، خدمـات الکترونیـک و سـرویس های جدیـد را بـه مشـترکان ارایـه مـی کنـد.

معرفی برخی از شاخص ترین خدمات مخابرات استان تهران
سرویس های دیتای تجاری، اینترنت اختصاصی، سرویس شبکه خصوصی مجازی VPN-MPLS،  سرویس اینترانت داخل استان، بستر فیبر نوری، سرویس SIP Trunk   ویدیو کنفرانـس،  سرویس اینترنت پرسرعت، استاتیک،  سامانه های ارتباطی -1818 و 2000 و 2090، خدمات الکترونیک، E-Care، Ecare.tct.ir سرویس های شبکه هوشمند (IN)، سرویس دیتافون و سرویس های جدید.


جیرینگ
کیف پول همراه: کیف پول همراه جیرینگ سامانه ای است برون خط از نظام بانکی برای مدیریت امور مالی که با استفاده از آن، می توان نسبت به خرید شارژ سیم کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید اینترنتی از فروشگاه های طرف قرارداد، انتقال پول و سایر امور مالی روزمره اقدام کرد.
اپلیکیشن جیرینگ
اپلیکیشن جیرینگ در نسخه های IOS و آندرویید و با هدف ارایه خدمات اپراتوری و خدمات پرداخت مبتنی بر کیف پول و کارت بانکی طراحی و تولید شده است.

خدمات پرداخت جیرینگ
1. خرید شارژ سیم کارت های اعتباری
2. پرداخت قبوض
3. خرید بسته اینترنت
4. خرید از فروشگاه های مجازی طرف قرارداد از قبیل زودفود، گوشی شاپ، رند، تیوال، شیکسون، شادیاب و...
 5. نیکوکاری

شرکت خدمات اول مخابرات 
شرکت خدمات اول مخابرات در سال 1391با مصوبه مجمع شرکت مخابرات ایران، با نام اختصاری خدمات اول مخابرات و با هدف بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شرکت مخابرات استان تهران و البرز تاسیس شد و با بیش از 160 شعبه و 2500 نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرد. 
این شرکت درحال حاضر مطابق با قراردادهای منعقد شده با شرکت های مخابرات استانی مدیریت منابع انسانی بخش اعظمی از نیروهای این شرکت را در سراسر کشور و در رشته های شغلی، خدمات مالی، اداری، امور مشترکان، مراکز تماس، حراست، خودرو و نگهبانی بر عهده دارد.
شرکت خدمات اول مخابرات درحال حاضر علاوه بر مدیریت نیروی انسانی شاغل در شرکت های  مخابرات استانی، فعالیت های ارتباطی خود را نیز ادامه داده که ایجاد و بهره برداری از بزرگ ترین مرکز تماس  (contact  center)  بخش خصوصی کشور و مرکزداده (data center)  از جمله این خدمات هستند.
 
شركت خدمات و آموزش هاي نوين تجهيزات مخابراتی ثامن سپهر کیش  (وابسته به شركت مخابرات ايران)
تاريخچه فعاليت شركت:  شركت ثامن سپهر كيش در سال 1391 براساس مصوبه  هيات  محترم مديره شركت مخابرات ايران با سهام داري اكثريت گروه هلدينگ شركت مخابرات ايران، دانشکده علمی کاربردی مخابرات ایران, شرکت 8star و شرکت مخابرات استان هرمزگان تشکیل شد. 
شعار و اساس فعاليت شركت چابكي در فعاليت، اثربخشي  و كيفيت آموزشي مطلوب، خودگرداني و استقلال  مالي است. هدف اصلی كسب وكار ما  ارایه خدمات تخصصی و بهینه در حوزه تكنولوژي و تجهيزات مخابراتي با بهترین کیفیت و بیشترین بازدهی از اهداف اين شركت است.

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی
شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در آبان ماه سال 1363 با توجه به نیاز صنعت مخابرات و با هدف تولید انواع کابل های مخابراتی و توسعه ارتباطات و گسترش شبکه عظیم مخابراتی کشور، تحت پوشش وزارت پست، تلگراف و تلفن وقت، در شهر یزد و در زمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و با نام کابل های مخابراتی شهید قندی تاسیس شد. در سال 1382 پیرو اصل 44 قانونی اساسی وارد بورس شد و سهام آن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و در سال 1389 به شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی تغییر نام داد.

چشم انداز شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی
تبدیل به بزرگ ترین و بهترین شرکت تولیدکننده محصولات مخابراتی و برقی در خاورمیانه و افریقاست

محصولات و خدمات
- انواع کابل های مخابراتی نوری و مسی
- انواع کابل های برق فشار ضعیف و متوسط
- انواع کابل های ترکیبی و خاص برای مصارف شرکت های نفت، گاز، پتروشیمی، توانیر، راه آهن، مترو، کنترل ترافیک و قطارهای شهری
- انواع کابل های دیتا و شبکه از قبیل CAT5 و CAT6
- تامین انواع پانل های برق خورشیدی (فتوولتائیک)
- طراحی، نصب و راه اندازی شبکه های مخابراتی و برقی
- طراحی، نصب و راه اندازی نیروگاه‎های برق خورشیدی
- اجرای خدمات فنی و مهندسی و نگهداری شبکه های عظیم مخابراتی 
- اجرای پروژه های تامین برق خورشیدی سیستم های روشنایی، سایت های مخابراتی و مناطق روستایی و عشایری
- تولید انواع مواد پلیمری و شیمیایی موردنیاز صنعت سیم و کابل کشور
- بازیافت انواع کابل های مخابراتی و برقی
- سرمایه گذاری مشترک در زمینه نصب و راه اندازی کارخانجات تولید انواع کابل های مخابراتی، برقی و پانل های خورشیدی

شرکت توسعه سامانه بهنگام غدیر (با برند آی سیما) 
سرویس VOD آی سیما، جذاب ترین بخش فناوری IPTV را بر بستری اینترانتی در اختیار مشترکان ADSL قرار می دهد. کاربران می توانند با یک دستگاه STB پیشرفته آی سیما و اتصال آن به مودم ADSL خود، بدون آنکه بهایی بابت ترافیک اینترنتی بپردازند، هزاران ساعت از محتواهای جذاب را با کیفیت بالای HD مشاهده کنند.
درحال حاضر آی سیما خدمات رسانه ای خود را برای دو سرویس ثابت و موبایل راه اندازی کرده است. اعم خدمات محتوایی دریافتی توسط سرویس های کنونی عبارت اند از:
- ویدیوی درخواستی (VOD) شامل فیلم و سریال های داستانی ایرانی و خارجی، فیلم مستند، فیلم ها و برنامه های ویژه کودک، ویدیوهای آموزشی در زمینه های مختلف، فیلم تئاتر، کنسرت و نماهنگ، محتواهای ورزشی، ویدیوهای مسابقه و سرگرمی و...
- صدای درخواستی (AOD) شامل آلبوم ها و قطعات موسیقی، کتاب صوتی، آوای مذهبی و...
- برنامه های کاربردی (APPS) شامل بازی، اپلیکیشن های خدمات عمومی، اطلاع رسانی، خدمات بانکی و...

تالیا 
شرکت گسترش  ارتباطات تالیا به عنوان نخستین شبکه مستقل پیش پرداخت از سال 1383 با استفاده از توان معتبرترین شرکت های مخابراتی دنیا آغاز به کار کرد و بعد از یک دهه فعالیت همراه با فراز و فرود و پس از پشت سر گذاشتن موانع پیش رو تلاش دارد تا خاطره خوش و لذت استفاده از خدمات تالیا را در بین مردم زنده کند و شرایط مناسبی را برای هموطنان عزیز در صنعت تلفن همراه ایجاد نماید.
تالیا اکنون با پوشش سراسری توانسته است ارتباط آسان در سراسر ایران را برای مشترکان خود فراهم آورد.
ارایه خدمات سازمانی و بسته های کاربردی برای سازمان های بزرگ براساس نیاز ایشان ازجمله اهداف تالیا برای آینده کسب و کار خود است و تالیا مفتخر است که درحال حاضر صاحبان صنایع بزرگی در حوزه های مختلف همچون صنایع خودروسازی، بهداشت و درمان، صنایع مادر و غیره را تحت پوشش خود قرار داده است.
شرکت گسترش ارتباطات تالیا خود را ملزم می داند تا در راستای تحقق اهداف و آرمان های شرکت و درجهت کسب رضایت مشترکان فعلی و آتی خود، خدمات و محصولات مطلوبی را طرح ریزی کند. تحقیق و مطالعه بر روی تکنولوژی های روز  و ارایه سرویس های منحصربه فرد در بستر دیتا ازجمله خدماتی است که در آینده نه چندان دور شاهد ارایه آن از سوی تالیا خواهید بود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی