fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 190507
تاریخ انتشار : 16 شهریور 1395 10:48

الزام به پیاده سازی مدل های تجاری برای کاهش تعرفه اینترنت

مدیر کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت، پیگیری شبکه ملی اطلاعات و کاهش تعرفه اینترنت را از اهداف اصلی این شرکت دانست و کاهش تعرفه ها را در آینده منوط به پیاده سازی مدل های تجاری با تفکیک ارتباط بین الملل از ارتباط داخلی اعلام کرد.

ایسنا- مجید میرزایی با بیان اهداف اداره کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این اداره دو هدف بزرگ استراتژیک را در ماه های اخیر دنبال می کرد که یکی پیگیری و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود که این اتفاق افتاد، مراکزی ایجاد و شبکه توسعه داده شد و مراکز دیتای اصلی که همه برای اینترنت به آنجا مراجعه کنند و اصطلاحا اطلاعات را در شبکه داخلی با هم ردوبدل کنند اعم از کسانی که در کشور محتوا و سرویس فراهم می کنند، مثل تولیدکنندگان محتوا و بازی سازها و اپراتورها فراهم شد.
وی ادامه داد: بدین ترتیب مراکز داده ای فراهم شده که تولیدکنندگان محتوا می توانند در آنجا به یکدیگر متصل شوند و بدون اینکه اطلاعات از کشور خارج شود، در شبکه خودمان با سرعت بالاتر و کیفیت مناسب تر و در آینده با قوانینی که تصویب می شود، با قیمت مناسب تر توزیع شود که این ماحصل و نتیجه شبکه ملی اطلاعات است.
مدیر کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت کاهش تعرفه ها را دومین هدف شرکت ارتباطات زیرساخت و اداره کل امور تجاری دانست و گفت: از یکم مردادماه طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و توافقی که با هم داشتیم تعرفه ای تقریبا مناسب برای خودمان و کاربران ایجاد کردیم و هدف کاهش تعرفه به سود کاربر نهایی بوده است.
میرزایی ادامه داد: ما کاری کردیم که شرکت ها برحسب مصرف خود به ما هزینه بپردازند و با این کار درآمد شرکت چیزی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در سال کاهش پیدا می کند که البته امیدواریم با سایر تجارت ها جبران شود؛ بنابراین در این قسمت که کاربر نهایی ذی نفع است، کاری کردیم که قیمت ها تا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یابد.
وی با بیان احتمال کاهش تعرفه اینترنت در آینده بیان کرد: برنامه ریزی ها برای کاهش تعرفه امسال از سال گذشته شروع شده و بخشی از کار بر عهده زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات یعنی بخش دولتی بود، البته هنوز هم با قیمت های جهانی تفاوت داریم، ولی در مراحل بعدی باید تعرفه را با ایجاد بسترهای مناسب تر و کاهش هزینه ها و نگاه به نفع کاربر نهایی هزینه ها را کاهش دهیم و از مدل هایی استفاده کنیم که درحال حاضر در کشورهای پیشرفته تر وجود دارد.
مدیر کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت به نقش شرکت های ارایه دهنده سرویس در کاهش تعرفه اینترنت پرداخت و افزود: درحال حاضر تفکیکی بین ترافیک ها وجود ندارد و شرکت های فراهم کننده سرویس مثل اپراتورهای موبایل و شرکت مخابرات و شرکت های PAP پول را از کاربر می گیرند؛ آنها هم موظف شدند اقدام به پیاده سازی مدل های تجاری کنند تا هزینه را برای کاربر کاهش دهند و ما هم به خاطر آنها قیمت را کاهش دادیم.
میرزایی با بیان اینکه ازجمله اقدامات شرکت ها این است که ارتباط بین الملل را از ارتباط داخلی جدا کنند، گفت: یعنی شرایط به گونه ای شود که کاربری که اطلاعاتی از داخل شبکه خودمان می خواهد، هزینه کسی که به یاهو مراجعه می کند را نپردازد یا مثلا کسی که به سایت دانشگاهی در کانادا مراجعه می کند نباید با کسی که به دانشگاه آزاد مراجعه می کند، یکسان باشد. این مدل تجارتی است که شرکت هایی که هزینه را از کاربر نهایی می گیرند باید نهایی کنند و ما هم باید در این بخش همکاری کنیم و برای قدم بعدی به این سمت برویم.
وی افزود: سرورها یا داخل ایران هستند یا خارج از ایران، بسته به اینکه کاربران به چه سایتی مراجعه می کنند یا در سرورهای داخلی می چرخند یا به سرورهای خارج از ایران می روند. البته کسی ملزم نیست سرورهایش را در جایی قرار بدهد، اما برای شرکت ها نیز راحت تر است که سرورهای شان در داخل ایران باشد.
به گفته میرزایی، اداره کل امور تجاری شرکت زیرساخت که حدود دو ماه از تشکیل آن می گذرد، متشکل از دو اداره کل سابق امور مشتریان و واگذاری مدارات با وظیفه فروش و واگذاری سرویس و مدار به مشتریان و اداره دفتر بررسی های اقتصادی با وظیفه انجام بررسی اقتصادی پروژه ها و سرویس ها و ارتباطات مکالمات تلفنی بین الملل است و اداره کل امور تجاری علاوه بر اینکه به مشتریان سرویس واگذار می کند، ارتباطات و مکالمات بین الملل را مدیریت تجاری می کند، پهنای باند اینترنت می فروشد و وظیفه بازاریابی و توسعه محصول و نگاه به آینده شرکت را هم بر عهده دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :