fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 189524
تاریخ انتشار : 2 شهریور 1395 10:24

سازمان تنظیم مقررات؛ در صورت دریافت شکایات کاربران:

یک مورد کم فروشی اینترنت را هم اعلام عمومی می کنیم

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی مبنی بر کم فروشی و گیگ خوری اینترنت گزارش نشده است، درباره دلایلی که سبب بروز این مشکل برای کاربران می شود، توضیح داد.

مهر - حسین فلاح جوشقانی درباره نارضایتی کاربران اینترنت از اتمام زودهنگام بسته های مصرفی اینترنت که به گیگ خوری یا حجم خوری تعبیر می شود، گفت: ما این موضوع را در برخی رسانه ها می شنویم اما چنانچه این ادعا به صورت مصداقی به ما اعلام شود، آن را پیگیری خواهیم کرد و تخلف اپراتور را گزارش می کنیم.
وی با بیان اینکه براساس مستندات و پیگیری های انجام شده از سوی رگولاتوری، تاکنون با موضوع کم فروشی و حجم خوری اینترنت مواجه نشده ایم، گفت: سیستم های نظارتی ما نشان می دهد که اپراتورهای اینترنت و موبایل به میزان حجم اینترنتی که به مشترک می فروشند، سرویس ارایه می دهند، حجمی خورده نمی شود و کم فروشی اتفاق نمی افتد.
سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: چنانچه کاربران با نمونه ای مواجه شدند که مصداق این را ثابت می کند، آن را به رگولاتوری اعلام کنند.
 بی توجهی کاربران به صرف زمان و حجم اینترنت 
این مقام مسوول در رگولاتوری با بیان اینکه شاید در بسیاری مواقع بی توجهی کاربران به صرف وقت در شبکه های اجتماعی، باعث مصرف حجم زیادی از اینترنت می شود، ادامه داد: کاربران بدون آنکه متوجه گذر زمان باشند، در شبکه های اجتماعی حضور دارند و متوجه نمی شوند که حجم زیادی از بسته اینترنت شان در این بازه زمانی به اتمام می رسد.
وی اضافه کرد: موضوع دیگری که کاربران اینترنت به ویژه کاربران اینترنت موبایل با آن درگیر هستند، بحث بدافزارهاست که ممکن است هم حجم اطلاعات گوشی را جابه جا کرده یا در استفاده از بسته های اینترنتی مشترک، اختلال ایجاد کند.
فلاح جوشقانی گفت: مواردی گزارش شده است که کاربر بر موبایل خود بسته اینترنتی یا سرویس اینترنتی را فعال نکرده است؛ اما بررسی ها نشان می دهد که این سرویس برای مشترک فعال است و پهنای باند اینترنت مصرف می کند. این موضوع به دلیل وجود برخی بدافزارها ( نرم افزارهای مخرب) در گوشی مشترک باعث ایجاد اختلال در دریافت سرویس مشترک می شود که هم حق با مشترک است هم با اپراتور.
سرپرست معاونت نظارت رگولاتوری با بیان اینکه بدافزارها در بسیاری از موارد برای مشترکان موبایل مشکل ایجاد می کنند، افزود: اینکه کاربر بدون اطلاع، نرم افزاری را روی موبایل خود نصب می کند و در کنار آن نیز یک نرم افزار مخرب نصب شده است، باعث می شود کاهش حجم اینترنت و به نوعی گیگ خوری اتفاق بیفتد.
 یک مورد گیگ خوری را هم اعلام عمومی می کنیم
وی با بیان این موارد که ممکن است دلیل ادعای کاربران برای اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی شان باشد، گفت: اگر با مصداقی مواجه شویم که اپراتوری حتی یک مورد در حق مشترکی اجحاف کرده باشد و مثلا به میزان حجم اینترنتی که فروخته است، به مشترک واگذار نکرده و حجم خوری کرده باشد، به شدت با آن برخورد خواهد شد و حتی در رسانه ها اعلام عمومی خواهیم کرد.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه تا این زمان بررسی ها نشان می دهد که اپراتورهای موبایل و اینترنت این اقدام را انجام نداده اند، گفت: کاربران اگر شک دارند، می توانند ریز مصرفشان را از اپراتورهای خود بخواهند. در این زمینه می توانند به پورتال اپراتور مراجعه کرده و با درج شناسه و اکانت، ریز مصرف خود را ببینند و اگر با مورد متناقضی برخورد کردند، ابتدا به اپراتور و سپس به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.
این مقام مسوول در رگولاتوری با بیان اینکه وظیفه این سازمان، پیگیری و نظارت بر عملکرد اپراتورهای ارتباطی است، گفت: تاکنون به این نتیجه نرسیده ایم که اپراتورهای ما کم فروشی کرده یا حجم خوری داشته باشند.
وی درباره سیستم آنلاین سنجش کیفیت اینترنت نیز گفت: این سیستم کیفیت دسترسی به شبکه اپراتورهای اینترنتی و موبایلی را گزارش می دهد اما کاربران برای اطلاع از حجم بسته های اینترنتی خود باید به پرتال اپراتورها مراجعه کنند. ما نیز پیرو وظیفه قانونی و شرعی خود، در صورت اعلام مواردی از سوی کاربران به سیستم اپراتور دسترسی داریم و ادعای کاربر و عملکرد اپراتور را مطابقت داده و در صورت تایید این ادعا، با اپراتور مربوطه برخورد خواهیم کرد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: این مساله نیازمند دریافت مصداق مشخص از سوی کاربران است که می توانند در این زمینه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات مراجعه کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :