fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 188524
تاریخ انتشار : 18 مرداد 1395 10:59

سخنگوی شرکت مخابرات ایران:

مخابرات تا 40 روز دیگر SLA ارایه می کند

بحث داغ تعرفه های تلفن ثابت در روزهای گذشته سبب شد دیگر مسایل مرتبط با شرکت مخابرات مانند تعلل مخابرات های استانی در کاهش تعرفه اینترنت، موضوع SLA و راه اندازی سامانه ثبت درخواست های شرکت های همکار مخابرات در سایه قرار گیرد. در گفت وگو با داوود زارعیان، سخنگو و مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به مسایل این چنینی پرداخته ایم که می خوانید.

علی اصلان شهلا
وزیر ارتباطات در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد به مخابرات ایران برای کاهش سریع تعرفه مخابرات در استان ها دستور داده است. این موضوع در چه مرحله ای است؟
کاهش تعرفه اینترنت 31 تیرماه به همه استان ها ابلاغ شد و طبیعتا از همان روز هم محاسبه می شود. بنابراین تمام مشتریانی که در این فاصله قرارداد اینترنت جدیدی با ما داشته باشند، چه کسانی که به تازگی مشترک ما شده و چه کسانی که قراردادشان تمام شده باشد و قرارداد جدیدی بسته باشند، تعرفه شان با نرخ های جدید محاسبه می شود. با این حال اگر استانی در اعلام تعرفه ها تعلل کرده باشد، مشترکان از این بابت نباید نگرانی داشته و حتما در صورت حساب مشترک اعمال می شود.
اگر مشترکی اکنون قراردادی با شما داشته باشد، امکان دارد آن قرارداد لغو و قرارداد جدیدی با تعرفه های کاهش یافته منعقد شود؟
بله، اگر مشترکی احساس کند تعرفه جدید به سودش است، می تواند تقاضای جدید دهد. 
یک نکته را هم به یاد داشته باشید و آن هم این است که بسیاری از مشترکان در کمپین های استانی، اینترنت را خریداری کرده و در نتیجه نرخ تعرفه آنها ارزان تر از همین تعرفه های جدید است و بنابراین علاقه ای به تغییر قرارداد و تغییر تعرفه ها ندارند.  نکته دیگر اینکه روش های فروش قبلی متفاوت بود. اکنون مبنا سرعت است اما استنباط خود ما این است مشترکانی که از تعرفه قبلی راضی هستند تا پایان دوره صبر می کنند اما محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
دوشنبه هفته گذشته هم جلسه ویدیو کنفرانسی با مدیران عامل تمامی استان ها گذاشتیم و این مصوبه را کاملا تشریح کردیم. معتقدیم اگر تخفیفات زیرساخت شامل PAPها هم شود، در کل به نفع مشترکان خواهد بود.
این نکته را هم بگویم که فکر می کنم در آینده ای نزدیک همه شرکت های PAP ازجمله مخابرات برای حفظ بازار با هماهنگی زیرساخت و به نحوی هم که دامپینگ صورت نگیرد، تعرفه ای پایین تر از تعرفه مصوب خواهند داد. 
برآورد ما از جامعه مخاطب این است که مردم به دنبال افزایش سرعت و کیفیت خوب هستند. مصرف اینترنت ADSL در ایران با میانگین حدود 3/8 تا 4 گیگ در ماه بسیار پایین است درحالی که در برخی کشورها این میزان 35 تا 40 گیگ است. اخیرا گزارشی را خواندم که برنامه 2020 کشورهای توسعه یافته افزایش سرانه مصرف سرانه اینترنت تا 97 گیگ در ماه است. 
اینترنت مخابرات در بین کاربران معروف به این بوده که سرعت آن کم است اما به خاطر قیمت خوب بسته های نامحدود آن، به صرفه است و با توجه به مصوبات رگولاتوری و الزام به فروش بسته ها به صورت حجمی، آیا این موضوع به بازار کسب وکار شما صدمه نمی زند؟
ما خودمان را با شرایط متحول می کنیم و برنامه هایی برای جلب رضایت مردم داریم و در این راه در حال تبدیل به یک شرکت کاملا مشتری محور هستیم. کارهای نظرسنجی، مطالعات میدانی، بررسی های فنی و کیفی در شبکه در دوره مدیریت جدید به صورت جدی آغاز شده است و معتقدیم نباید استاندارد ها و سرعت مان از رقبا پایین تر باشد و حتی باید بهتر از آنها سرویس بدهیم.
البته فراموش نکنیم شرکت مخابرات ایران در تمام فضای رقابتی کشور حضور دارد. ما در نقاطی حضور داریم که تعداد مشترکان مان تنها 5 نفر هستند یا در نقاطی حضور داریم که تعداد مشترکان مان زیر 100 نفر هستند. هر شرکتی در چنین نقاطی سرمایه گذاری نمی کند. ما در بحث پشتیبانی و ارایه خدمات به دنبال تغییر پارادایم و رویکردها هستیم و وعده می دهیم که با کیفیت مناسب تری خدمات را ارایه کنیم.
شرکت زیرساخت اخیرا سامانه اندازه گیری و پایش شاخص های کیفی را راه اندازی کرده است و در صورتی که شرکت های PAP هم این سامانه را داشته باشند، امکان ارایه خسارت به مشترکان ممکن می شود. آیا مخابرات برنامه ای در حوزه دارد؟
بله، ما طرحی را برای ارایه SLA و تضمین کیفیت داریم که حدود 40 روز دیگر راه اندازی می شود و درنتیجه مواردی مانند پرداخت خسارت نیز در آن گنجانده خواهد شد.
شرکت مخابرات ایران اخیرا سامانه آنلاینی را برای ثبت درخواست های شرکت های PAP راه اندازی کرده است. در این باره توضیح می دهید.
بله، براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات موظفیم درخواست های شرکت های همکار را ثبت کنیم. این سامانه اخیرا رونمایی شد و بلافاصله یک دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار کردیم. همچنین همکاران شرکت های PAP را دعوت کردیم تا با این سامانه آشنا شوند و براساس زمان بندی کمیسیون، متناسب با امکانات، پاسخ متقاضیان را می دهیم.
استقبال از این طرح بسیار خوب بود به نحوی که در دو روز نخست، 5980 درخواست در سیستم ثبت شد. این سامانه به گونه ای طراحی شده است که حتی درخواست ها از مخابرات ایران هم باید در آن ثبت شود. سازمان تنظیم مقررات نیز به عنوان نظار به آن رسیدگی کرده و از آنجا که همه درخواست ها در آن ثبت می شود، امکان رسیدگی و پیگیری هر شکایتی وجود دارد.
با شرکت های PAP که صحبت می کردم، انتقادشان از این سامانه این بود که هر 15 روز یک بار باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند و بنابراین برای ثبت همه درخواست ها عملا به 2 تا 3 سال زمان نیاز دارند. این موضوع را تایید می کنید؟
این زمان براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات تعیین شده است. اما قاعدتا این سیستم به تازگی راه افتاده و اگر چنین نواقصی داشته باشد، قابل اصلاح است. البته معمولا درخواست ها در روزهای نخست بالاست و پس از مدتی تعدیل می شود.
و سرعت پاسخ به درخواست ها به چه صورت است؟
ما تمام توان خود را برای پاسخ گویی گذاشته ایم و پس از آنالیز اولیه درخواست ها، بلافاصله به آن پاسخ می دهیم.
برنامه شما برای در اختیار گذاشتن مسیر داکت و ساب داکت به شرکت های FCP براساس مصوبه رگولاتوری چیست؟
به هرحال این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات است و ما هم این موضوع را در الحاقیه پروانه امضا کرده ایم و باید هرجا که ظرفیت داشته باشیم، آن را در اختیار آنها قرار دهیم. بنابراین شرکت های متقاضی باید از طریق همین سامانه آنلاین درخواست های خود را در سامانه ثبت کنند و در صورت وجود ظرفیت، تخصیص می دهیم. البته همان طورکه می دانید، FCPها از رگولاتوری این اختیار را گرفته اند که در صورتی که اپراتور چهارم نتوانست به تعهداتش عمل کند یا شرکت مخابرات ظرفیت نداشت، می توانند شبکه موازی ایجاد کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :