fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 9556

نظام رده بندی سنی، مسیر صحیح عرضه و تقاضا در بازار گیم

بازی های رایانه ای به عنوان یکی ازارکان هنر-صنعت سرگرمی جهان ،امروزدارای مخاطبان بسیاری در کشورهای مختلف است .از این رو دست اندرکاران حوزه فرهنگ وهنر کشورهای گونا گون بنا به علایق مخاطب و ساختار اجتماعی و فکری جوامع خود به پالایش محصولات ارایه شده در بازارهای شان می پردازند.

بنیاد ملی بازی های  رایانه ای به عنوان متولی حوزه «گیم» کشور نیز در این میان علاوه بر حمایت از فرآیند تولید، نظارت جدی بر عرصه توزیع و به مقصد رسیدن محصولات به گروه‌های سنی مختلف از طریق نهادهای رسمی مسوول در دستور کار دارد.
 طراحی و ارایه نظام رده بندی سنی  که به «اسرا» موسوم است در همین جهت و به منظور ساماندهی عرضه و تفکیک مخاطبان در اولویت برنامه ای این بنیاد قرار گرفته است. نظارم رده بندی سنی «اسرا» که با بهره گیری از الگوهای استاندارد و فرمت ایرانی –  اسلامی و با توجه به گروه های مختلف سنی و فعال جامعه به عنوان گروه های هدف در حوزه گیم طراحی شده ، در حوزه اجرا کارکردهای خود را به خوبی نشان داده است.بسیاری از کارشناسان و خانواده ها معتقدند که اجرای صحیح  الگوی یادشده در سطح بازار به تعامل جدی سایر نهادها همچون حوزه انتظامی –  قضایی، بخش خصوصی و از همه مهم تر خانواده‌ها بستگی دارد. هرچند اطلاع رسانی در رابطه با این نظام رده بندی و شناساندن درست آن به جامعه وظیفه ای است که رسانه و مطبوعات نیز بر خود فرض می دانند.اعمال نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای به نوعی صیانت از اخلاق در حوزه توزیع و انتخاب  درست و عرضه صحیح محصول در بازار است. به عقیده بسیاری از صاحب نظران، ضریب توفیق اجرای این برنامه فارغ از نهاد طراح و مجری با تعامل دستگاه های یادشده و رعایت جدی مخاطب و گروه های هدف که خانواده می باشند، امکان پذیر است.پاک کردن بازار از محصولات مضر فرهنگی بخصوص در عرصه «گیم» به عهده مجموعه های مسوول همچون ستاد صیانت از محصولات فرهنگ و هنری ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است ، بدیهی است که همکاری و همراهی شهروندان و احساس مسوولیت شرکت های پخش کننده بازی  در ایجاد امنیت در بازار و حفظ سلامت عرصه توزیع تاثیر گذار است.بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی حوزه گیم همواره در تعامل با بخش های مسوول نظارت بر بازار  بوده و حمایت از تولید بازی ملی به عنوان راهکاری برای ارایه محصولات متناسب با ساختار فرهنگی و اجتماعی کشور پیشرو بوده است.اکنون که در سال حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی قرار


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :