تحقق 312 درصدي شاخص خدمات دولت الكترونيكي در برنامه چهارم توسعه
مديركل برنامه ريزي و كنترل برنامه هاي سازمان فناوري اطلاعات ايران از تحقق 312 درصدي شاخص خدمات دولت الكترونيكي در برنامه چهارم توسعه خبر داد.
روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات ايران- اميرحسين محبعلي گفت: براساس دستاوردهاي پروژه سنجش عملكرد شاخصهاي فناوري اطلاعات در كشور و با توجه به آمارهاي موجود، در زمينه تحقق دولت الكترونيكي از اهداف برنامه چهارم توسعه جلوتر هستيم.
محبعلي با بيان اينكه اين ميزان پيشرفت، نشاندهنده مطلوب بودن وضعيت ارايه خدمات دولت الكترونيكي در دستگاهها با توجه به شاخصهاي برنامه چهارم توسعه است، گفت: بررسي وضعيت اين شاخص در دستگاهها نشاندهنده آن است كه خدمات مناقصهگذاري الكترونيكي، ثبت سفارش كالا، كاريابي در بخش تعاون، صدور مجوز فعاليتهاي صنعتي و صدور مجوز بهرهبرداري معادن، پنج خدمتي است كه بالاترين ميزان ارايه الكترونيكي را دارد.
مدير پروژه سنجش عملكرد شاخصهاي فناوري اطلاعات افزود: بر اساس شاخصهاي تعريف شده در برنامه چهارم توسعه به آن دسته از خدمات دولتي كه در فضاي الكترونيكي و به كمك تسهيلات فناوري اطلاعات و ارتباطات مانند شبكههاي رايانهاي، پورتال و مانند آن به صورت ارتباط برخط به ساير دستگاههاي دولتي، موسسات تجاري و ارباب رجوع ارایه ميشود، خدمات الكترونيكي
گفته ميشود.
محبعلي گفت: بر همين اساس و با توجه به برنامه چهارم توسعه، دولت الكترونيكي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط دولت است، بهطوري كه دستگاههاي حكومتي در دولت الكترونيكي با استفاده از فناوري اطلاعاتي با شهروندان، بنگاهها و ديگر اجزاي بدنه حكومت، ارتباطات و عرضه خدمات را سريعتر، شفافتر، ارزانتر، در دسترستر و فراگيرتر انجام ميدهند.
مديركل برنامهريزي و كنترل برنامههاي سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به دلايل توجه دستگاهها به ارايه الكترونيكي خدمات ادامه داد: توجه دولت به موضوع خدمات الكترونيكي و اولويتدهي مديران به اين موضوع، گسترش شبكه اينترنت و جايگاههاي وب بهعنوان درگاه ارتباطي مردم با دولت و كاهش هزينههاي اجرايي در نتيجه ارايه الكترونيكي مانند سيستم مناقصهگذاري الكترونيكي، از جمله دلايل توجه دستگاهها به ارايه الكترونيكي دستگاهها محسوب ميشود.