fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 235286

رییس رگولاتوری:

اپراتورها باید از دکل اشتراکی استفاده کنند

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.
undefined
ایلنا - حسین فلاح جوشقانی در پنل «زیرساخت های شهر هوشمند و فرصت های همکاری استراتژیک» در همایش شهر هوشمند تهران گفت: پوشش ارتباطی در مترو مناسب نیست، این در حالی است که پوشش ارتباطی در مترو اقتصادی است چراکه جمعیت زیادی در مترو به طور روزانه جابه جا می شود و ضروری است تا ارتباطات مناسب در مترو وجود داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات درباره استفاده اشتراکی اپراتورها از منابع ارتباطی گفت: اپراتورها باید از منابع یکدیگر به صورت اشتراکی استفاده کنند و معنی ندارد تا در یک فضای چندمتری سه دکل ارتباطی ETS وجود داشته باشد چراکه این سه دکل می تواند در قالب یک دکل نصب و استفاده شود.
وی درباره شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند استفاده از ظرفیت های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع آوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات است. این حوزه از نگاه فناورانه نیاز به زیرساخت های اساسی دارد.
فلاح جوشقانی ادامه داد: بحث زیرساخت های ارتباطی برای برقراری ارتباط از جمله المان های اصلی هوشمندسازی شهر است و زیرساخت های سازمانی از جمله تعامل نهادها و سازمان های فعال از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه باید شهرداری با رگولاتوری ارتباطات کشور در ارتباط باشد، گفت: بحث رگولاتوری ارتباطات دیگر صرفا در چارچوب ها مطرح نیست بلکه باید در رگولاتوری میان سازمان ها تعامل وجود داشته باشد.
وی افزود: شهرداری ظرفیت هایی را به صورت اختصاصی ایجاد کرده است اما باید برای فعالان این حوزه نیز ظرفیت هایی ایجاد شود. پوشش نسل ۳ و ۴  ارتباطی کشور به عنوان یکی از المان های زیرساختی در حوزه شهر هوشمند کامل شده است و در اختیار شرکت های فعال در این حوزه قرار گرفته است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: ایجاد دسترسی به ارتباطات پرسرعت و توسعه دسترسی ها از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
فلاح جوشقانی با بیان ظرفیت های ایجاد شده توسط شرکت ها گفت: ظرفیت های ایجاد شده از سوی شرکت مخابرات ایران ظرفیت های مناسبی است اما تا به امروز از آنها به خوبی استفاده نشده است.
وی افزود: یکی از مسایل مهم این است که باید در زمینه ارایه خدمات رقابت وجود داشته باشد تا خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب به مردم ارایه شود. در حال حاضر دسترسی پرسرعت و میزان دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل است که در برنامه سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات توسعه تلفن همراه و توسعه زیرساخت های ثابت از اولویت ها به شمار می رود.

 هوشمندسازی، راه نجات تهران
مدیرعامل فاوای شهرداری تهران نیز در این همایش دو روزه گفت: برنامه هوشمندسازی تهران از چند وقت گذشته شروع شد و به دنبال اقتصاد هوشمند، جابه جایی هوشمند، محیط هوشمند، حاکمیت هوشمند و زندگی هوشمند است.
محمد فرجود افزود: نگاه شهردار جدید و شورای شهر جدید نگاه پیش رو و امیدوارکننده ای برای هوشمندسازی تهران است.
فرجود درباره وضعیت شهرنشینی گفت: در حال حاضر در دنیا شهرنشینی به شدت در حال توسعه است و ۶۵ درصد از جمعیت دنیا تا سال ۲۰۴۰ در شهرها حضور دارند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه شهرها تاثیر جدی روی اقتصاد دارند، اظهار داشت: در هر هفته ۱.۲ میلیون نفر به شهرها مهاجرت می کنند که باعث شده تا ابرشهرها شکل بگیرند و بدین ترتیب شهرها در اقتصاد کشورها و دنیا تاثیر مهمی داشته باشند. در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه ۸۰ درصد اقتصاد به شهرها مربوط است.
وی ادامه داد: ۱۹ درصد از مصرف برق در سطح کشور به روشنایی شهرها مربوط است همچنین ۶۰۰ شهر بزرگ دنیا ۶۰ درصد از تمام تولید ناخالص جهان را شکل می دهند. این در حالی است که هم اکنون ۶۵ درصد از جمعیت دنیا در شهرها هستند و این مقدار به ۸۰ درصد خواهد رسید.
فرجود گفت: در سال ۲۰۲۵ تهران به یک ابرشهر تبدیل می شود.
وی درباره وضعیت تهران گفت: ۴۸ درصد از بودجه درآمدی کشور به تهران اختصاص دارد. ۱.۲ میلیون گردشگر به تهران می آیند و تهران بزرگ ترین سیستم حمل و نقل از کشور را به خود اختصاص داده است. البته در کنار شاخص های مناسب تهران از نظر کیفیت زندگی در رتبه ۱۹۹ از ۲۳۱ کشور جهان قرار دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: ۴۰ درصد از مردم در تهران با خودروی شخصی در شهر سفر می کنند و همین باعث شده تا تهران ۱۰۵ روز هوای آلوده داشته باشد. در یک روز ۷هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می شود و همین مساله در کنار آلودگی هوا، بحران های شهری، مدیریت انرژی، درآمدهای پایدار و تخریب محیط زیست باعث شده تا مدیریت شهری در تهران با چالش های متعددی روبه رو باشد.
فرجود گفت: راه حل رفع مشکلات شهر تهران هوشمندسازی تهران است. شهر هوشمند عرصه توسعه یافته برای مردم به منظور بالا بردن سطح کیفیت زندگی در ابعاد اقتصادی، شهروندی، حاکمیتی، جابه جایی، محیط و زندگی است.
وی ادامه داد: برنامه هوشمندسازی تهران از چند وقت گذشته شروع شد و به دنبال اقتصاد هوشمند، جابه جایی هوشمند، محیط هوشمند، حاکمیت هوشمند و زندگی هوشمند است.
فرجود افزود: برای هوشمندسازی تهران تفاهمنامه ها و قراردادهایی با مجموعه های داخلی و خارجی شروع شده و پروژه پایلوت شهر هوشمند به زودی اجرا می شود. همچنین سامانه حساب جامع من در پروژه تهران من به عنوان سرویس تجمیع شده برای رابطه بین شهروند و شهرداری تهران به زودی رونمایی می شود که شهروندان با استفاده از آن می توانند با نهادهای مختلف شهرداری رابطه ای در تعامل داشته باشند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :