fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 228241

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران:

تاکسی های اینترنتی مظلوم نمایی می کنند

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران می گوید در معاونت حمل ونقل شهرداری تهران کسی با سیستم های استارت آپی برای جابه جایی مسافر، مخالف نیست بلکه آن چه با آن مخالفت می شود هرج ومرج و بی قانونی است.

تلگرام- علیرضا قنادان در یک گروه مجازی متشکل از کارشناسان حمل ونقل و ترافیک شهری نوشت: متاسفانه تفکر نادرستی در بخشی از افراد وجود دارد که حوزه معاونت حمل و نقل  شهرداری تهران با این سرویس ها مخالف است. حداقل تا حدی که بنده اطلاع دارم در دوره فعلی نه در معاونت حمل و نقل و نه در تاکسیرانی کسی مخالف این سرویس ها نیست. آنچه با آن مخالفت می شود هرج ومرج و بی قانونی است. رییس سابق هیات مدیره کارپینو گفت: وقتی یک سرویس استارت آپی رشد می کند و بزرگ می شود باید مسوولیت های خود را در قبال سیستم اجتماعی-اقتصادی که در آن قرار دارد بپذیرد. این گونه شرکت ها همه چیز را از منظر سود اقتصادی صاحبان سهام خود می بینند اما هزینه های وحشتناک مستقیم و غیرمستقیم آنها بر دوش مدیریت شهری و نهایتا شهروندان خواهد بود.وی افزود: متاسفانه اطلاعات عمیق و دقیقی از تبعات این حوزه حتی در سطح مدیران بلند پایه دولتی در کشور وجود ندارد و وزارتخانه هایی نظیر «ارتباطات» و «صنعت، معدن و تجارت» مدعی صدور مجوز برای این کسب وکارها هستند در حالی که هیچ تخصصی در حوزه حمل ونقل ندارند.
وی در پاسخ به دیدگاه یکی از اعضای این گروه که گفته بود «مشکل شهرداری اینجاست که برای مواجهه با این واقعیت نه سیاست مشخصی دارد و نه  کار تبلیغاتی مناسب انجام می دهد... شما (شهرداری) باید رویکرد فعال داشته باشید و مشخص کنید چه پلت فرم نوآوری جدیدی به استارت آپ ها ارایه می کنید؛ وگرنه با صرف انتقاد  و تببین اشکالات از پس این فضا بر نمی آیید»، گفت: چون از پشت صحنه اینها مطلع هستم و زیست بوم استارت آپی کشور را هم می شناسم، بسیار نگرانم از اینکه مدتی دیگر ما بمانیم و چند ده هزار آدمی که شغل خود را رها کرده، راننده تاکسی اینترنتی و آویزان مدیریت شهری شده اند.
قنادان افزود: حداقل قدیمی های حمل ونقل می دانند که همین الان یکی از چالش های بزرگ ما مواجهه با تاکسی های غیرفعال و بی کیفیتی است که در دوره های گذشته باوجود میل به نظام مدیریت شهری تحمیل شده اند.
این کارشناس ادامه داد: ضمن اینکه آنها رشد مدت اخیر خود و پوشش دادن به کاهش مداوم کیفیت خدماتشان را مدیون روابط عمومی قوی و آنچه می توان «مظلوم نمایی» در افکار عمومی زیر سایه مخالفت های رسمی نامید، هستند.
قنادان با بیان اینکه بهترین راه حل برای حل پایدار این مساله ارایه یک پلت فرم نوآوری باز است که هم تکلیف چارچوب ها و الزامات حاکمیتی در آن تعریف شود و هم به اندازه کافی به استارت آپ ها اجازه خلاقیت و نوآوری در خدمات را بدهد، گفت: در غیر این صورت در آینده نزدیک هر روز با چالش استارت آپ های دیگری مواجه خواهیم بود که از اساس گونه ای جدید از خدمات را ارایه می کنند که ما برای آنها چارچوبی نداریم اما باید قبول کرد که رسیدن به آن نقطه با سیستمی که برای مدت طولانی با شیوه کاملا سنتی اداره شده، بسیار مشکل است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :