fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 216891

دلیل اختلال در سرویس ثبت کارت هوشمند ملی مشخص شد

اختلال در دفاتر پیشخوان به عهده سازمان فناوری اطلاعات است

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال گفت: اختلال سراسری در دفاتر پیشخوان دولت برای صدور کارت هوشمند ملی به دلیل کاهش پهنای باند سازمان فناوری اطلاعات است؛ چراکه از خطوط ADSL استفاده می شود که صرفا پاسخگوی نیاز خانگی است.

فارس - حمید پارسایی درباره اختلال سراسری سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت گفت: ثبت کارت هوشمند ملی در دفاتر پست، پیشخوان دولت و ادارات سازمان ثبت احوال انجام می شود که اداره های سازمان ثبت احوال از طریق شبکه اینترانت ملی جداگانه با سازمان در ارتباط است.
وی افزود: دفاتر پست نیز از طریق شبکه داخلی به ثبت کارت هوشمند ملی می پردازد و اطلاعات را از طریق شبکه ملی به سازمان ثبت احوال منتقل می کند؛ اما دفاتر پیشخوان دولت از طریق شبکه ملی اطلاعات و شبکه داخلی خود به انتقال اطلاعات می پردازد که این امر باعث شده گاهی شاهد قطع یا ضعیف شدن سیستم در دفاتر پیشخوان دولت شویم.
پارسایی گفت: در روزهای اخیر مشکلاتی را در دفاتر پیشخوان دولت شاهدیم که علت دقیق آن مشخص نیست اما گفته شده علت این اختلال، کاهش پهنای باند سازمان فناوری اطلاعات باشد که گویا این پهنای باند یک سوم کاهش یافته یعنی از 150 به 50 بیت رسیده که این امر موجب کندی دفاتر و مشکل ساز شدن آنها شده است.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال گفت: حتی گفته شده که سیستم دفاتر پیشخوان چند ساعتی هم قطع شده است و متاسفانه از ابتدای پروژه کارت هوشمند ملی این شبکه پیشخوان ضعیف کار کرده است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز با مشکلات زیادی مواجه بودیم به همین دلیل با سازمان فناوری اطلاعات جلساتی را برگزار کردیم که قول دادند پهنای باند را افزایش بدهند اما متاسفانه این سازمان از خطوط ای دی اس ال استفاده می کند که این پهنای باند صرفا پاسخگوی نیازهای خانگی است، حجم زیادی می طلبد و نیاز به ارتقا دارد.
پارسایی گفت: این شبکه برای کار ما ایده آل نیست. بهتر شده اما در پشتیبانی مشکل دارد و سال قبل نیز قطعی به دلیل مشکلات نرم افزاری بوده؛ ولی الان قطعی سیستم حل شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :