fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 198015

زیرساخت «نبایدها» در شبکه های اجتماعی آماده شد

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما زیرساخت «نبایدها» را آماده کرده ایم و در اختیار موسسات قرار دادیم تا آنها و مارکت ها، زمانی که عضوگیری می کنند، این نبایدها را بپذیرند و دنبال شان نروند.

ایکنا- سیدمرتضی موسویان با بیان تأثیر شبکه های اجتماعی در سبک زندگی اسلامی – ایرانی گفت: اگر از نگاه آسیب شناسی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، باید گفت اگر زیرساخت ها و فرهنگسازی به درستی انجام نشود، به دلیل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی، حرمت ها شکسته می شود.
وی افزود: براساس گزارش های منتشره شاهد هستیم عکس هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند، سبب از هم پاشیدگی خانواده ها به عنوان هسته اصلی جامعه می شود. البته می توان این مشکل را با ارتقای سواد رسانه ای حل کرد.
 وی بیان کرد: در فضای مجازی باید فرهنگسازی شود تا به هرحال افراد مسوولیت کارهای خودشان را بپذیرند و نسبت به محتوایی که دریافت می کنند، مسوولیت داشته باشند و در نهایت به این مهم برسند که سراغ خیلی از موارد نروند و علائق خودشان را در چهارچوب های تعریف شده دنبال کنند.
موسویان گفت: ما زیرساخت های «نبایدها» را آماده کرده ایم و در اختیار موسسات قرار دادیم تا آنها و مارکت ها، زمانی که عضوگیری می کنند، این نبایدها را بپذیرند و دنبال شان نروند. در این صورت کاربران و اعضا می دانند در اشاعه یک مطلب چه مواردی را رعایت کنند.
وی یادآور شد: شبکه های اجتماعی با خود نوعی سبک زندگی جدیدی را بر ما تحمیل می کنند و ما چاره ای جز این نداریم که در برابر آنها برنامه مدونی داشته باشیم؛ چراکه این شبکه ها گریزناپذیرند.رییس مرکز رسانه های رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان فعالیت های تبلیغی مرکز در صدا و سیما جهت ارتقای سواد رسانه ای کاربران گفت: مصوبه ای مبنی بر ساماندهی کانال ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد و ما وظیفه ساماندهی این کانال ها را داریم.
وی بیان کرد: پیش نویس برنامه ای دیگر را نوشته ایم و تقدیم شورای عالی فضای مجازی کرده ایم مبنی بر اینکه میان مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما همکاری نزدیکی برای فرهنگسازی صورت بگیرد.
موسویان گفت: مرکز رسانه های دیجیتال هزینه های ایجاد محتوا را بر عهده می گیرد و صداوسیما باید حداقل در نشر این محتوا کمک کند و دیگر هزینه ای بابت نشر دریافت نکند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی