fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 196436

سرمایه گذاری روی ساخت پیام رسان های داخلی تضمین می شود

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مصوبه تضمین سرمایه گذاری پیام رسان های داخلی آماده شده است.

فناوران- خسرو سلجوقی افزود: ظرفیت تهیه پیام رسان داخلی با توانایی میزبانی تعداد زیاد در داخل وجود دارد کما اینکه تاکنون چندین تجربه نیز در این خصوص تحقق یافته و مهم این است که در طراحی آن نیاز جامعه در نظر گرفته شود که راز ماندگاری هر نرم افزاری است.
وی گفت: البته مهم ترین چالش این پیام رسان ها نگرانی از سرمایه گذاری است که برای رفع این نگرانی، مصوبه ای توسط شورای عالی فضای مجازی آماده شده که تضمین کننده سرمایه بوده و به نظر می رسد با تصویب آن مشکل دیگری وجود نداشته باشد یا با مشکلات کمتری مواجه باشیم.
سلجوقی درباره اعتمادسازی و حفظ امنیت اطلاعات نیز افزود: شبکه های اجتماعی طبق قوانین و مقررات موظف نیستند اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند مگر با حکم قانون که تنها در صورت وقوع جرم اجباری است. کاربران هم باید بیاموزند در شبکه های اجتماعی داخلی و غیربومی از ارایه اطلاعات شخصی پرهیز 
کنند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین درخصوص رایانامه به عنوان بخشی از تولید محتوا در طرح جویشگر بومی گفت: طبق نقشه راه جویشگر یکی از بحث ها، رایانامه بومی است که حمایت از چند مورد تا زمانی که به عنوان یک کسب وکار درآمده و توسعه خدمات دهند، ادامه دارد.
وی بیان کرد: طبیعتا مواردی تحت حمایت قرار می گیرد که در بازار حضور داشته و چابک تر بوده، بهتر بتواند خدمات ارایه داده و ادامه حیات بدهد.
نحوه ورود به بازار بحث دیگری بود که سلجوقی به آن پرداخت و گفت: از بحث های مهم، برنامه خروج است. به طوری که اکثر شرکت های نوپای ایرانی از ابتدای تاسیس برنامه خروج ندارند.
وی با بیان وجود حداقل سه مدل برنامه خروج در دنیا افزود: یک برنامه خروج این است که صاحب ایده بنا دارد زمان رسیدن به بلوغ ایده، هم شرکت و هم دانش خود را بفروشد، نوع دیگر این است که صاحب ایده IP را می فروشد، خود شرکت را نمی فروشد و مبادرت به نوآوری و تبدیل ایده جدید به محصول و خدمات می کند و در نوع سوم نه خود شرکت را می فروشد و نه ایده شرکت را؛ بلکه سهام می فروشد این در حالی است که شرکت های ما یاد نگرفته اند از کدام الگو پیروی 
کنند.
سلجوقی گفت: سعی داریم شرکت های نوپا و بزرگ را با این مدل ها آشنا کنیم تا با برنامه اقدام کنند البته الزامی نیست که همه از یک الگو تبعیت کنند.
وی با ابراز خرسندی از اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: خوشبختانه این سازمان درخصوص امکان فروش سهام توسط شرکت های کوچک و متوسط فعال شده و اکنون این فرصت از طریق فرابورس مهیا شده و لازم است شرکت ها در قالب سهامی عام اقدام کنند که کمی مشکل ساز است و باید سازمان بورس همانند ترکیه و کره جنوبی مجوز فروش سهام به شرکت هایی که در قالب سهامی خاص تاسیس شده اند را بدهد.
سلجوقی گفت: در ایران هنوز شرکت هایی که با خرید شرکت های کوچک تر خودشان را بزرگ کنند نداریم اما اگر بخواهند پایدار بمانند باید حرکت کنند؛ چراکه با تزریق منابع دولتی نمی توان فنّاوری را زنده نگه داشت، بلکه فناوری باید با اقتصاد زنده
 بماند.
وی ادامه داد: گوگل هم که هم اکنون بیش از 70 خدمت ارایه می دهد در یک مرحله به این توانایی نرسیده است. خوشبختانه جویشگرهای ما هم به این سمت می روند و می توانند نیازهای خود را از شرکت های دیگر تامین کنند.
سلجوقی با بیان حمایت از نرم افزارهای بومی تا زمان رسیدن به بلوغ گفت: ممکن است به این نتیجه برسیم که مدتی از هر سه جویشگر به عنوان فرزندان دانشی این مرزوبوم حمایت کنیم. هرچند تمایل ما این است از سال اول به رشد کافی برسند اما در صورت نیاز حمایت های مستقیم و غیرمستقیم ادامه خواهد 
یافت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :