از سوی مرکز رسانههای دیجیتال
تجارب موفق سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی مستند می شود
نخستین همایش سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی 10 تا 12 آبان ماه مصادف با روز فرهنگ عمومی برگزار می شود.
فناوران– مرتضی موسویان، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این خصوص گفت: در این همایش تاکید ما بر مسوولیت اجتماعی است که تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی و رسانه ای باید با آن آشنا شوند و آن را بپذیرند.
وی افزود: ویژگی این همایش بخش ترویجی کاربردی آن است که موجب تفاوت این همایش با سایر همایش ها است.
رییس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: این همایش شامل دو بخش است که بخش نخست آن علمی پژوهشی و روالی آشنا با سایر همایش ها دارد. برای حضور در این بخش علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را تا 15 تیرماه ارسال کنند.
وی افزود: بخش دوم همایش بخش ترویجی کاربردی است که به عنوان تجربه ای تازه در کنار بخش علمی پژوهشی مطرح می شود و هدف از آن مطرح کردن ایده ها و تجارب افراد و شرکت ها در این حوزه است.
موسویان ادامه داد: به این منظور جلساتی را با شرکت های موفق در زمینه کسب و کارهای رسانه های دیجیتال خواهیم داشت و به مستند سازی این تجارب می پردازیم.
رییس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: افراد حقیقی با حداقل 18 سال سن بدون در نظر گرفتن وضعیت خدمت وظیفه می توانند پس از گذراندن مقررات مجوز کسب و کار بگیرند. با انتقال تجربه افراد و شرکت ها به این جوانان، می توان امیدوار بود که آنها به خلق نوآوری بپردازند.
وی افزود: محورهای این همایش به سمتی است که ما بتوانیم از ادبیات کلاسیک موجود برای کار عملیاتی بهرمند شویم و افراد را با مسوولیت اجتماعی آشنا کنیم.
وی افزود این همایش صرفا دانشگاهی نخواهد بود بلکه به دنبال اهدافی است که طی آن سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی را در سطح جامعه گسترش دهد.
موسویان گفت: در کنار این همایش به دنبال ایجاد جشنواره دایمی سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی هستیم. در این جشنواره، ساماندهی تولیدات در فضای مجازی را خواهیم داشت، به این صورت که کمیته ای علمی متشکل از متخصصین دانشگاهی و فعالان فضای مجازی ایجاد و این کمیته به ارایه شاخص هایی می پردازد. سپس عموم مردم با توجه به این شاخص ها، محتواها و تولیدات در فضای مجازی را رتبه بندی و داوری می کنند.
علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت
mas.saramad.ir مراجعه کنند.