شیائومی یکی از موفق ترین شرکت های تولیدکننده موبایل در سراسر دنیاست که در مدت کوتاهی توانست جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. از این کمپانی به نام اپل چینی یاد می شود چرا که محصولات با کیفیتی روانه بازار می کند اما برخلاف اپل قیمت مناسبی برای گوشی هایش در نظر گرفته و به سرعت در حال پیشروی در همه بازارهای دنیاست.
مراسم شیائومی با حضور مدیران شرکت TASK، نماینده شیائومی در بازار خاورمیانه و افریقا، مدیران همراه اول، مدیران شرکت اسوشید تجارت (نماینده انحصاری در ایران) ، خبرنگاران و برخی فعالان بازار موبایل برگزار شد.
در این مراسم بیژن خیابانی، شعار شیائومی را «متفاوت بودن گران نیست» اعلام کرد و گفت: محصولات شیائومی از کیفیت مناسبی برخوردارند و قیمت آنها یک دوم سایر محصولات رقبا به خصوص در بازار چین و آسیا است بنابراین این برند از موفقیت بسیاری برخوردار شده و جایگاه سوم را در میان همه تولیدکنندگان بزرگ دنیا به خود اختصاص داده است.
خیابانی یکی از نقاط قوت گوشی های شیائومی را ظرفیت باتری آنها اعلام کرد که برای همه گوشی های این برند بین ۳ تا ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است و تقریبا ۳۸ درصد عمر باتری بیشتری در مقایسه با رقبا دارد.
در این مراسم علی ملکی، مدیرعامل شرکت اسوشید تجارت اعلام کرد: موبایل امروزه فقط وسیله ای برای مکالمه بین دو فرد نیست بلکه بستری امن به همراه آخرین فناوری ها برای ارتباطات به شمار می رود و جای بسیاری از وسایل و ابزارهای جانبی همچون دوربین، رکوردر، دستگاه پخش موسیقی و حتی در مواردی کامپیوتر را گرفته است.
در ادامه مراسم، بیژن خیابانی، شرکت آسوشید را به عنوان نماینده انحصاری شیائومی در ایران اعلام کرد و گفت: محصولات شیائومی در کل کشور با قیمت یکسان عرضه خواهد شد.
وی افزود: محصولات این شرکت در ایران به صورت آنلاین و نیز در فروشگاه های فیزیکی ارایه خواهد شد، البته سیاست اصلی شیائومی تمرکز کلان روی فروش آنلاین است، اما ایران هنوز آمادگی فروش صرفا آنلاین را ندارد.
به گفته خیابانی، شرکت شیائومی اوت ۲۰۱۰ سیستم عامل MiUI را عرضه کرد؛ این سیستم عامل مورد استقبال کاربران قرار گرفت و حالا ۱۵۰ میلیون کاربر از این سیستم عامل استفاده می کنند.خیابانی اعلام کرد که کیفیت محصولات شیائومی در حد اپل است با این تفاوت که تولیدات شیائومی انعطاف پذیری گوشی های آندروییدی دارد و به همین دلیل نیز باعث موفقیت این شرکت در جهان شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده اپ استورهای مناسب برای گوشی های شیائومی نیز در کشور ارایه کنند و همراه اول در تلاش برای ساخت یک اکوسیستم است تا ارزش افزوده و مواردی از این دست را نیز در اختیار مشترکان خود ارایه دهد.
در این مراسم همچنین از فروشگاه آنلاین شیائومی در ایران با نام «گنجه» رونمایی شد.
گنجه نخستین فضای ابر و دراپ باکس ایرانی است که در آدرس ganjeh.com در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. این فروشگاه فضای ابری ۵ گیگابایت را در اختیار کاربران محصولات شیائومی قرار می دهد.
همچنین فروشگاه شمشاد به عنوان تنها فروشگاه آنلاین عرضه محصولات شیائومی در ایران معرفی و اعلام شد که با اجرای طرح رجیستری برای مبارزه با قاچاق تا ۱۵ روز آینده گوشی های هوشمند شیائومی در بازار ایران عرضه می شود.
در این مراسم همچنین شیائومی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به عنوان شریک تجاری برای فروش و باندل سیم کارت های همراه اول همکاری خود را اعلام کردند.
مهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول نیز در این مراسم حضور داشت و همکاری دو شرکت را نتیجه تلاش ۴ ساله خواند و اعلام کرد: از ۴ سال پیش با توجه به برنامه های بازاریابی که همراه اول برای ارایه به مشتریانش داشته، موفق شد تا یک شرکت مناسب به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کند.
وی اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده گوشی های شیائومی به همراه سیم کارت های همراه اول به صورت بسته در اختیار مشترکان قرار گیرد. به این ترتیب انتظار می رود که با عرضه محصولات شیائومی رضایت مشتریان بیش از پیش جلب شود.