fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 238329

نحوه تغییر مالکیت گوشی بعد از رجیستری

با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، کسانی که قصد تغییر شماره تلفن همراه خود را دارند، باید نسبت به تغییر مالکیت در سامانه همتا اقدام کنند، در غیر این صورت تنها ۳۰ روز می توانند از دستگاهشان با سیم کارت جدید استفاده کنند.


ایسنا - اگرچه گوشی هایی که تا پیش از اجرای رجیستری، سیم کارتی در آن ها قرار گرفته و از آن ها استفاده شده باشد، نیاز به رجیستری مجدد ندارند و به طور خودکار در شبکه موبایل ثبت می شوند، اما از آنجایی که پس از فعال سازی، تلفن همراه فقط روی سیم کارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت، در صورتی که دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم کارت دیگری استفاده کند، باید از طریق «انتقال مالکیت»، فرآیند انتقال بهره بردار را طی کند؛ در غیر این صورت تلفن همراه روی سیم کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.
برای تغییر مالکیت گوشی و استفاده از سامانه همتا، کاربر پس از ورود به این سامانه، جهت انتقال مالکیت دستگاه (دستگاه های) تحت مالکیت خود، عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت» دستگاه را ارسال/شماره گیری می کند. سپس سامانه همتا پیامی برای فرد ارسال و از فرد سؤال می کند که «آیا قصد انتقال مالکیت برای دستگاه (دستگاه ها) تحت مالکیت همین شماره ای که با آن تماس گرفته اید را دارید؟» اگر فرد قصد همین کار را داشته باشد باید عدد مربوط به گزینه «تأیید» را ارسال یا شماره گیری کند.
در غیراین صورت، یعنی زمانی که کاربر قصد انتقال مالکیت برای دستگاه (دستگاه ها) تحت مالکیت شماره سیم کارت دیگری را دارد، پس از دریافت پیام مذکور ابتدا عدد مربوط به گزینه «شماره سیم کارت جدید»، سپس شماره سیم کارت جدید را ارسال می کند.
بعد از گذراندن این مراحل، پیامی از طرف سامانه همتا مبنی بر شماره گیری رمز عبور سامانه همتا برای کاربر ارسال می شود. اگر فرد برای کارتابل سامانه همتا رمز تعریف کرده باشد، در این صورت رمز را شماره گیری می کند. در غیر این صورت فرایند تولید کد فعال سازی در این قسمت متوقف و از کاربر توسط سامانه همتا درخواست می شود که ابتدا به درگاه تحت وب سامانه همتا مراجعه و برای کارتابل خود رمز عبور تعریف کند، سپس فرایند تولید کد فعال سازی را مجدداً از ابتدا شروع 
کند.
اما در صورتیکه کاربر رمز عبور داشته باشد، پس از ارسال برای سامانه و صحت سنجی توسط سامانه همتا، فهرست دستگاه های تحت مالکیت شماره تلفن همراه کاربر به اطلاعش می رسد و کاربر پس از انتخاب دستگاه (ارسال عدد مربوط به دستگاهی که قصدانتقال مالکیت آن را دارد) و ارسال کد فعال سازی مربوط به آن دستگاه (بر اساس شناسه IMEI دستگاه)، عدد مربوط به گزینه «تأیید انتقال مالکیت» را پس از دریافت پیام از طرف سامانه مبنی بر تأیید عملیات انتقال مالکیت (انتقال مالکیت شناسه IMEI دستگاه X برای شماره همراه Y) شماره گیری می کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :