fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 237993

الزام قانونی برای فروشندگان

گوشی های موبایل باید ۱۸ ماه گارانتی شوند

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی اعلام کرد که طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی گوشی های وارداتی به کشور باید ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارایه دهند.
undefined
فناوران - مهدی محبی مهمترین دستاورد طرح رجیستری گوشی های موبایل را امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشی های وارداتی عنوان کرد و گفت: تمامی شرکت هایی که به صورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور می کنند و این گوشی ها رجیستر می شوند، باید نسبت به ارایه خدمات پس از فروش به خریداران گوشی نیز اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی ها نظارت دارد، اضافه کرد: واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاه های مخابراتی هستند و این اتحادیه بر عملکرد صحیح این شرکت ها در ارایه خدمات به خریداران نظارت دارد.
رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی با بیان اینکه مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای ۱۸ ماه خدمات پس از فروش باشد، گفت: خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعال سازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی ۱۸ ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارایه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته 
باشد.
محبی تأکید کرد: هرگونه شکایت در این زمینه از طریق اعلام به اتحادیه دستگاه های مخابراتی مورد پیگیری قرار می گیرد.
آخرین مرحله طرح رجیستری گوشی موبایل از اول اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز شد و هم اکنون پس از گذشت حدود ۶ ماه از آغاز اجرای این طرح، تمامی گوشی های موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شده و دارای گارانتی معتبر شده اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :