fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 207312

برندهای چینی قواعد بازی 420 میلیارد دلاری گوشی را تغییر می دهند

گوشی های موبایل به جزئی از زندگی مدرن تبدیل شده اند و حالا نیمی از مردم دنیا از طریق این دستگاه ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

سـاحـره چـمـنی
@saherehchamani
هر روز شرکت های جدیدی پا به عرصه می گذارند و حالا ارزش بازار گوشی های هوشمند به رقم 420 میلیارد دلار رسیده است.
کمپانی ها نهایت تلاش شان را می کنند تا هرچه سریع تر محصول جدیدی راهی بازار کنند و بتوانند از فروش جهانی گوشی های هوشمند که هم اکنون از رقم ۴۲۰ میلیارد دلار بالاتر رفته، سهم بیشتری به خود اختصاص دهند.
در بازارهای بزرگ و پرسرعتی همچون چین و هند، عرصه رقابت حتی جذاب تر است. در نتیجه شرایط اقتصادی و قیمت مدل های خاص، بخش بزرگی از این جمعیت استطاعت خرید این دستگاه ها را برای نخستین بار دارند.
این بازار بزرگ حالت ثابتی دارد، با این حال گاهی شاهد رقابت های عجیبی در این بازار هستیم.
در سه ماهه نخست سال 2017، فروش گوشی در چین با رشد 7/18 درصدی روبه رو شد و رقم فروش گوشی در این بازار به 7/135 میلیون دستگاه رسید.
 این رشد سریع میزان فروش در نتیجه فعالیت برندهای محلی چینی است که با محصولات شان بازار این کشور را قرق می کنند. مثلا اوپو یکی از برندهای ناشناخته در منطقه آسیا- اقیانوسیه است که سال گذشته توانست بیش از یک سوم سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در جایگاه بعد از هوواوی قرار گیرد و به یکی از برندهای معروف و محبوب در این کشور تبدیل شود.
اوپو استراتژی ساده، اما موثری در پیش گرفته است. بیش از 70 درصد فروش گوشی در چین به شکل آفلاین و در فروشگاه های فیزیکی صورت می گیرد. سیاست بازاریابی تهاجمی، تبلیغات و حمایت مالی، نفوذ خرده فروشی آفلاین در شهرهای رده دو و سه چین، حاشیه خرده فروشی بهتر، حمایت از فروشنده و فراتر از همه طراحی نوآورانه گوشی ها در طول هشت ماه گذشته به اوپو کمک بسیاری کرد تا بتواند سهم خوبی از این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد.
د رحالی که سال 2014 اوپو هیچ سهمی از بازار موبایل چین نداشت، در طول سال 2015 این کمپانی سهم خود را به بیش از 6 درصد رساند و در سال 2016 توانست حدود 23 درصد از سهم بازار موبایل چین را در اختیار بگیرد. سهم هوواوی در این بازه زمانی فراز و نشیب جالبی داشته است. در حالی که سال 2014 سهم هوواوی در بازار چین حدود 13 درصد بود، سال 2015 این رقم به حدود 21 درصد رسید و در سال 2016 این رقم با کاهش همراه شده و به کمتر از 18 درصد رسیده است.
سهم بازار اپل هم در این بازار با فراز و فرود همراه بوده است؛ سال 2014 اپل توانست حدود 10 درصد از سهم بازار موبایل چین را در اختیار بگیرد، سال 2015 این رقم به 2/13 درصد رسید، اما در طول سال 2016 با کاهش 2/1 درصدی همراه شده است. البته کاهش میزان فروش آیفون را شاید بتوان در نتیجه انتظار مردم برای عرضه آیفون 8 دانست که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه نخستین آیفون، قرار است راهی بازار شود. بر این اساس برای نخستین بار میزان فروش آیفون از زمانی که به بازار چین عرضه شده، با کاهش همراه شده است.
در این میان سامسونگ سیر نزولی داشته است. این کمپانی در طول سه سال گذشته به ترتیب سهمش از 14 درصد به 5/9 و سپس به 8/6 درصد کاهش یافته است و در میان کمپانی های خارجی و البته بزرگ دنیا کمترین سهم را از بازار چین دارد.
اما کمپانی های چینی از آنجا که دسترسی بهتری به تولیدکنندگان دارند، با اعمال ویژگی های جدید روی گوشی های شان از جمله نمایشگر منعطف یا منحنی به رقابت با برندهایی مثل سامسونگ و اپل می پردازند. بر این اساس برندهای چینی همچون اوپو و ویوو با تولید محصولات نوآورانه به رشد سه رقمی رسیده اند.
به این ترتیب پیش بینی می شود رقابت در پرجمعیت ترین کشورهای جهان در سال 2017 ادامه یابد و برندهای چینی همچنان موفق عمل کنند و این موضوع پیامدهایی برای برندهای غیر چینی خواهد داشت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :