fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 203780

عبدو شلالا، مدیر منطقه‌ای موبایل سامسونگ در گفت‌و‌گو با فناوران:

سامسونگ مرکز تحقیق و توسعه محتوایی در ایران تاسیس می کند

عبدو شلالا، مدیر واحد فناوری اطلاعات و موبایل سامسونگ الکترونیکس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و مسوول مستقیم سبد محصولات موبایل، تبلت و ابزارهای پوشیدنی این برند در منطقه است. وی در حاشیه کنفرانس Samsung MENA forum 2017 که روز دوم اسفندماه در سنگاپور برگزار شد، در فرصتی کوتاه پاسخگوی سوالات خبرنگار فناوران بود. با شلالا درباره پلات فرم محتوایی جدید سامسونگ، اینترنت چیزها و همکاری با اپراتورهای موبایل ایران گفت وگو کرده ایم.

سامسونگ در جریان همایش منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقای امسال از پلات فرم محتوایی جدیدی به نام کیو (CUE) پرده برداری کرد. لطفا در باره این پلات فرم بیشتر توضیح بدهید.
کیو در واقع یک پلات فرم خدمات و فروش و پخش محتواست که امکانات مختلفی همچون خرید یا دسترسی به اشتراک دوره ای محتواهای گوناگون را در اختیار مشتریان سامسونگ می گذارد. این محتوا در مرحله اول موسیقی، رینگ تون یا روزنامه ها و مجلات است و در مراحل بعدی فیلم و محتوای آموزشی هم به آن افزوده خواهد شد که روی دستگاه های مختلف در اکوسیستم سامسونگ، دسترسی به محتواهای مرتبط در دسترس خواهد بود.
در بازار ایران این پلات فرم کی عرضه می شود و آیا برای همکاری با تولیدکنندگان محتوا در ایران نیز برنامه ای دارید؟
سامسونگ کیو ابتدا در کشورهای عربی راه اندازی می شود؛ اما مصرف کنندگان ایرانی به لحاظ زبان و خط و نوع محتوا نیازمندی های متفاوتی دارند. 
ما از پیش در گوشی های موبایل توجه ویژه ای به مصرف کنندگان ایرانی داشته ایم که نمونه اش تعبیه تقویم و صفحه کلید کامل فارسی است که با استقبال ویژه بازار مواجه شده و این رویکرد را ادامه خواهیم داد.
از سوی دیگر، برای پاسخ به نیازهای کاربران ایرانی، هم اکنون تیم سامسونگ در ایران با پشتیبانی سامسونگ جهانی در حال زمینه سازی تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه نرم افزار و محتوای مناسب کاربران ایرانی است. البته هنوز برای صحبت درباره ارتباط فعالیت این مرکز R&D با سامسونگ کیو زود است؛ ولی سامسونگ به پربار کردن اکوسیستمش  به منظور پاسخ به نیازمندی های مشتریان ایرانی متعهد است.
آیا در صورت همکاری با تولیدکنندگان محتوا در ایران، آنها باید استاندارد خاصی را رعایت کنند؟
در توسعه سامسونگ کیو استانداردهای جهانی مدنظر بوده و از این نظر تجمیع محتوا در این پلات فرم مشکل نخواهد بود. 
یکی از زمینه های فعالیت سامسونگ که در نسل های اخیر محصولات نیز به آن توجه خاصی شده، اینترنت چیزها (IoT) است. بازار ایران را برای محصولات مرتبط با اینترنت چیزها چگونه ارزیابی می کنید؟
ایده اینترنت چیزها مدت زیادی نیست که به صورت عملی در محصولات مختلف به کار گرفته شده و سامسونگ یکی از پیشگامان در این حوزه بوده است. ایده اصلی این است که خدمات مختلف در یک هاب متمرکز شود و کاربران دسترسی ساده ای به خدمات متنوع داشته باشند که این ایده در اکوسیستم سامسونگ به خوبی ارائه شده است. برای مثال در اکوسیستم ما، گوشی های موبایل و ساعت های هوشمند Gear S3 را داریم که با عینک های واقعیت مجازی Gear VR قادر به پخش محتوایی هستند که در Gear 360 تولید می شود. از سوی دیگر پلات فرم کیو را هم داریم و در سال های گذشته Smart things را هم خریده ایم و هم اکنون در سبد اینترنت چیزهای سامسونگ عرضه می شود.
موضوع مهم اما در اینترنت چیزها، سازگاری (Inter-operability) محصولات برند های مختلف است به نوعی که به صورت هماهنگ با هم تبادل اطلاعات داشته باشند. بنابراین اینترنت چیزها یک فضای همکاری بین المللی شکل می دهد. بازار IoT در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و طبیعتا ایران نیز بازاری با ظرفیت بالا و البته در حال توسعه است که در آن، ما از کاربران بازخورد می گیریم که بهترین خدمات را به آنها ارایه کنیم و کاربران و مصرف کنندگان نیز از محصولات ما کاربردهای اینترنت چیزها را می آموزند و این آشنایی، خود به خود بازار را با تولید نیازمندی های تازه، بزرگ می کند.
ما در این زمینه رویکرد اکوسیستمی را راهکار مناسبی می دانیم. در فروم امسال هم دیدید که محصولات مختلف مثل ماشین لباسشویی و یخچال فریزرهای سامسونگ را می توان به سادگی از طریق موبایل هوشمند مدیریت کرد. 
همانطور که می دانید در ایران هنوز مدل مناسبی برای باندلینگ گوشی با سیم کارت معرفی نشده است. آیا با اپراتورهای ایران در این زمینه مذاکراتی داشته اید؟ آیا باید منتظر ارایه گوشی های پرچمدار سامسونگ با سیم کارت اپراتورهای ایرانی باشیم؟
درباره مذاکرات به صورت مشخص نمی توانم اطلاعات بدهم؛ ولی آنچه می توانیم بگوییم این است که مذاکرات ما با اپراتورهای ایرانی در این زمینه در جریان بوده و امیدواریم بتوانیم به مدل مناسبی دست پیدا بکنیم. اپراتورهای ایرانی هم ظرفیت بالایی برای این کار دارند و مشتاق به همکاری هستند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :