fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 98911
    تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1395 10:46
    تعداد بازدید : 490

    دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران خواستار شد

    سازمان حمایت شرکت‎های مجاز به ارایه گارانتی را معرفی کند

    دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران به منظور آشنایی مصرف‎کنندگان با شرکت‎های معتبر ارایه دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش، از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان خواست تا لیست شرکت‎های مورد تایید را بر روی سایت قرار دهد.

    فناوران- اصغر رضانژاد در این رابطه گفت: سال گذشته درخواست خود را برای اعلام لیست شرکت‎های خدمات پس از فروش سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان اعلام کردیم، اما تاکنون بنا بر دلایل نامشخصی این لیست بر روی سامانه سازمان قرار نگرفته است.
    وی تاکید کرد: تنها مرجع قانونی که مردم می‎توانند به آن استناد کنند سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان است و این سازمان مکلف است برای روشن شدن اذهان عمومی لیست شرکت‎های مورد تایید خود را اعلام
     کند.
    وی در مورد لیست شرکت‎های مجاز گارانتی و خدمات پس از فروشی که بر روی سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران منتشر شده است، گفت: این لیست مورد تایید ما نیست و تا زمانی که سازمان حمایت تایید نکند نمی‏توان به آن استناد کرد.
    رضانژاد با تاکید بر اینکه بسیاری از مسایل و مشکلات گارانتی و خدمات پس از فروش با اعلام رسمی سازمان حمایت از مصرف کندگان حل می‎شود، افزود: با اقدام سازمان هر کسی در این رابطه اعتراضی داشته باشد تکلیفش مشخص است و می‎تواند اعتراض خود را مطرح کند.
    وی اضافه کرد: برخی از شرکت‎هایی که در لیست اتحادیه هستند با قانون سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و لیستی که در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان وجود دارد در تناقض است.
    دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران در مورد تعداد شرکت‎هایی که به سازمان درخواست مجوز برای ارایه خدمات پس از فروش داده‎اند، گفت: تاکنون 28 شرکت متقاضی مجوز درخواست خود را ارایه کرده‎اند که پیش ممیزی 13 تا از این شرکت‎ها انجام شده و به شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان معرفی شده‎اند و برخی دیگر هنوز مدارکشان کامل نیست.
    رضانژاد همچنین اعلام کرد که شرکت‎های متقاضی تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند مدارک خود را تکمیل کنند در غیر این صورت پرونده آنها مختومه خواهد 
    شد.
     وی در پاسخ به این سوال که چرا فرایند احراز صلاحیت شرکت‎های متقاضی خدمات پس از فروش اینقدر طولانی شده است، گفت: سازمان در اجرای قانون سرسخت است و تلاشمان را می‎کنیم تا صد در صد کنترل صورت گیرد، به همین دلیل فرایند احراز صلاحیت بین 30 تا 40 روز طول می‎کشد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :