آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 96103
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1394 11:24
تعداد بازدید : 449

تصویب آیین‎نامه چگونگی نگهداری مدارک اصناف

قایم مقام سازمان امور مالیاتی با اعلام تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی مربوط به چگونگی نگهداری و تحریر دفاتر، اسناد و مدارک قانونی و همچنین نحوه ارایه اظهارنامه مالیاتی بر اساس قانون جدید مالیات های مستقیم گفت: پس از پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روش های نگهداری آنها اعم از ماشینی (مکانیزه) و دستی و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نحوه ارایه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده 95 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم ابلاغ شد.

ایسنا- محمدقاسم پناهی با بیان اینکه در این آیین نامه صاحبان مشاغل بر اساس شاخص ها و معیارهایی از قبیل نوع و حجم فعالیت به سه گروه تقسیم شده اند، افزود: برای اشخاص حقیقی مشخص شده که بر اساس سطح آستانه عملیات یا نوع فعالیت باید از چه نوع دفاتر، اسناد و مدارکی استفاده کنند، مشخصات آنها باید به چه صورت باشد و همچنین تکالیف مودیان در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک چیست.پناهی در خصوص تقسیم بندی صاحبان مشاغل بر اساس حجم فعالیت، گفت: صاحبان مشاغلی که فعالیت آنها، فروش کالا یا خدمات توام است چنانچه در سال قبل مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات آنها مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد مکلف به نگهداری دفاتر روزنامه و کل و اسناد و مدارک برای سال 1395 هستند و سایر صاحبان مشاغل که جمع فعالیت آنها (فروش کالا و خدمات) کمتر از مبلغ موصوف است. ضرورتی به نگهداری دفاتر نخواهند داشت بلکه مکلف به نگهداری اسناد و مدارک خواهند بود. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :