آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 94165
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1394 11:2
تعداد بازدید : 665

رییس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

درخواست از واحدهای تولیدی برای حضور منسجم در نمایشگاه ها

رییس سازمان توسعه تجارت با اعلام تدوین و نهایی شدن تقویم نمایشگاه های داخل کشور گفت: در سال آینده بیش از 800 نمایشگاه در قالب 77 عنوان نمایشگاهی در تهران و استان ها برگزار می شود.

فناوران- ولی الله افخمی راد افزود: در سال 95 علاوه بر برگزاری 800 نمایشگاه داخلی در زمینه گروه های کالایی و خدماتی، بیش از 60 عنوان نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین المللی خارجی نیز در کشورهای هدف و بازارهای اولویت دار تدوین و به تصویب رسیده است. وی در مورد رعایت همپوشانی های زمانی، مکانی و موضوعی نمایشگاه ها گفت: تقویم نمایشگاهی کشور با هدف استفاده هرچه بهینه از فرصت های تجاری، فراهم کردن شرایط حضور هر چه بیشتر واحدهای تولیدی ـ صادراتی داخلی و خارجی در نمایشگاه ها و همچنین استفاده حداکثری از شرایط پسا برجام، تدوین و تصویب شده است.افخمی راد اضافه کرد: در تدوین تقویم نمایشگاهی، تلاش شده است تا نسبت به شناسایی فرصت های تجاری و همچنین توانمندی های بالقوه و بالفعل کشور و نیازمندی های بازارهای هدف اقدام لازم صورت گیرد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نسبت به طراحی نمایشگاه تخصصی در داخل و خارج اقدام شود.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت برگزاری یا مشارکت در نمایشگاه های بین المللی تجاری در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در بازاریابی و توسعه تجارت، افزود: شرایطی فراهم شده است تا بنگاه های کشور از فرصت برگزاری نمایشگاه ها به نحو احسن استفاده و با بررسی تمامی نمایشگاه ها، مقدمات حضور و مشارکت خود در این نمایشگاه ها را فراهم کنند. افخمی راد از واحدهای تولیدی ـ صادراتی خواست با بهره گیری از توانمندی های خود و همچنین نیازمندی های بازارهای هدف نسبت به برنامه ریزی منسجم برای حضور در نمایشگاه های تجاری بین المللی داخلی و خارجی اقدام کنند. وی با اعلام این نکته که تقویم نمایشگاه های 31 استان از طریق پورتال سازمان و سایر مجاری خبری به اطلاع عموم خواهد رسید، خواستار توجه جدی و همه جانبه به مقوله نمایشگاه های تجاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص در دوران پساتحریم شد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: شرکت های نمایشگاهی استانی باید با همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت ضمن فراهم کردن فضای ملی برای مشارکت شرکت های تولیدی و صادراتی، موضوعات نمایشگاهی را با توجه به توانمندی های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی و خدماتی استان های کشور مشخص کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :