آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 91216
تاریخ انتشار : 22 دی 1394 11:23
تعداد بازدید : 1829

گشتی در بازار زمستانی لوازم صوتی و تصویری

بازار اسف بار ساندبار

اگرچه سینماهای خانگی در خانه بیشتر کاربران تلویزیون جای دارند و جایگزین دستگاه های پخش کننده سی دی و دی وی دی شده اند، اما همه می دانیم که این دستگاه ها بخش بزرگی از محبوبیت خود را مدیون دست و دلبازی یا سیاست شرکت های عرضه کننده و نمایندگی های فروش هستند، چرا که نمایندگی های فروش این دستگاه ها رابه عنوان هدیه به خریداران تلویزیون های ال سی دی و پس از آن ال ای دی و حالا نمونه های گران قیمت ارایه می کننند.


مریم عسگری
حالا مدتی است که محصول جدیدی برای رقابت با این دستگاه ها به بازار عرضه شده است؛ محصولی که شرکت های تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری رقابت زیادی بر سر تولید آن دارند و هر از چند گاهی محصولی جدید در این زمینه به بازار معرفی می کنند.
دستگاه مورد نظر ساندبار است که در حال حاضر برندهای کره ای بر بازار آن حکومت می کنند. بین کره ای ها، رقابت برای کسب سهم فروش بیشتر در بازار راکد این کالا به وجود آمده است؛ رقابتی که بنا بر اعلام کارشناسان، برنده ای ندارد. به گفته یک کارشناس بازار لوازم صوتی و تصویری، از زمان عرضه دستگاه های ساندبار به بازار ایران و با وجود تبلیغات بسیاری که در این زمینه از سوی دو شرکت عرضه کننده صورت گرفته است، این دستگاه ها فروش کمی داشته و می توان گفت آینده روشنی برای آنها پیش بینی نمی شود. این درحالی است که شرکت ها تلاش خود را برای جلب نظر خریداران به سمت این محصولات می کنند و بیشتر روی طراحی ظاهری و اشغال فضای محدود این دستگاه ها مانور می دهند.
این کارشناس بازار لوازم صوتی و تصویری افزود: شرکت های عرضه کننده تلاش زیادی می کنند که خریداران را توجیه کنند که دستگاه های ساندبار جایگزین خوبی برای سینماهای خانگی هستند، درحالی که تلاش آنها موفقیت آمیز به نظر نمی رسد. زیرا دستگاه های سینمای خانگی هرگز محصولات محبوبی در بازار نبوده اند و می توان آنها را توفیق اجباری دانست که شامل حال خریداران تلویزیون شده است.
یک فروشنده تجهیزات صوتی و تصویری نیز در خیابان جمهوری با تایید این موضوع می گوید: در این که بازار لوازم صوتی و تصویری رونق چندانی ندارد شکی نیست، اما نکته قابل توجه اینجاست که تقاضای محدود برای دستگاه های ساندبار ربط چندانی به کسادی بازار ندارد و در کل این دستگاه ها تا کنون مخاطبان چندانی نداشته اند و به نظر نمی رسد که اقبال بلندی در بازار داشته باشند. 
به گفته وی، علت هم کاملا مشخص است، چرا که موزیک بازهای حرفه ای و آن دسته که روی کیفیت صدا حساس هستند، هرگز یک دستگاه پخش صوت خانگی حرفه ای را با سینمای خانگی یا ساندبار مقایسه نمی کنند و به این سیستم های چند بانده حرفه ای وفادارند و زیر بار خرید سینمای خانگی، هر قدر هم جدید و به قول عرضه کنندگان حرفه ای نمی روند، از سویی کاربران عادی هم به همان سینماخانگی هایی که در سال های گذشته به عنوان هدیه از فروشندگان تلویزیون گرفته اند قانع هستند. وی افزود: نکته دیگر این است که برخی از خانم های خانه به ترکییب این سینماهای خانگی عادت کرده و حاضر نیستند دکور خانه را برای تغییر سیستم صوتی تغییر دهند. به این ترتیب از نظر این کارشناس، نمی توان آینده روشنی برای دستگاه های ساندبار متصور شد. وی افزود، در شرایط فعلی خریداران ترجیح می دهند که به جای خرید تجهیزات جانبی تلویزیون بهتری خریداری کنند. سایر فعالان بازار نیز با بی رونق دانستن بازار لوازم صوتی و تصویری اعلام کردند، اگر امیدی به رونق شب عید باشد مربوط به تلویزیون است و نه ساندبار یا سینمای خانگی. به گفته آنها حتی دستگاه های گیرنده دیجیتال بازار پررونق تری دارد تا ساندبار و این موضوع خود نشان دهنده آینده ساندبار در بازار ایران است.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :