آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 89888
تاریخ انتشار : 2 دی 1394 11:23
تعداد بازدید : 976

اعطای تسهیلات دریافت مجوز خدمات پس از فروش به اعضای نصر تهران

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران با اعلام ارایه تسهیلات به اعضا در خصوص فرآیند اخذ مجوز خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: براساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران و شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان، اعضای سازمان می‏توانند با برخورداری از تخفیف چشم‏گیری در ارتباط با هزینه‏های ممیزی شرکت بازرسی، مجوز ارایه خدمات پس از فروش در حوزه ICT را در نهایت از سازمان حمایت مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.


نصرتهران- اصغر رضانژاد با بیان اینکه تا پیش از این هزینه ممیزی شرکت بازرسی خدمات پس از فروش برای صنف بسیار بالا بود، افزود: سازمان با امضای این تفاهم‏نامه موفق شد علاوه بر دریافت تخفیف هنگفت برای اعضا در زمینه هزینه ممیزی شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان، فرایند کلی احراز صلاحیت شرکت‏ها برای دریافت مجوز گارانتی را تسهیل و تسریع کند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران در خصوص فرایند کلی دریافت مجوز خدمات پس از فروش حوزه ICT گفت: درحال حاضر اعضای سازمان که متقاضی دریافت مجوز ارایه خدمات پس از فروش هستند در ابتدا می‏توانند با مراجعه به سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران، درخواست خود را ارایه کنند. سازمان در این مرحله به کمک بازوهای کارشناسی خود و براساس بندهای آیین‏نامه خدمات پس از فروش، درخواست شرکت‏های متقاضی را برای دریافت مجوز ارایه خدمات پس از فروش بررسی و پیش ممیزی می‏کند.
رضانژاد ادامه داد: درصورتی که طبق آیین‏نامه خدمات پس از فروش، این شرکت‏ها دارای شرایط  لازم باشند، سازمان متقاضیان را به شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت معرفی خواهد کرد. 
او  در مورد ادامه فرایند اخذ مجوز ارایه گارانتی گفت: در این مرحله شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بلافاصله پس از معرفی سازمان، در صورت احراز صلاحیت شرکت‏ها مطابق قوانین، گزارش ممیزی خود را به سازمان حمایت ارسال می کند. متقاضیان در نهایت می‏توانند مجوز خدمات پس از فروش خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.  
رضانژاد با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه‏ها است، ادامه داد: بر اساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، تنها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرجع صدور این مجوزهاست و هیچ نهاد و یا تشکل دیگری، طبق قانون، مجاز به صدور این مجوزها و کارت‏هایی تنها نام “کارت گارانتی” به شرکت‏های متقاضی نیست.دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی و نظام بخشی بازار فناوری اطلاعات از جمله وظایف و رسالت‏های سازمان نظام صنفی رایانه‏ای است، ادامه داد: اطمینان و برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب حق مسلم تمام مصرف کنندگان است و سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تلاش می کند تا براساس وظایف قانونی اش، سازمان حمایت مصرف کنندگان را برای ممیزی خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات یاری دهد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران درخصوص شکایات مطرح درحوزه خدمات پس از فروش گفت: همچون سایر تخلفات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در بخش ارایه خدمات پس از فروش در حوزه ICT است  و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند  هرگونه شکایات خود را در این بخش را به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‏ای تهران ارایه کنند.
براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طبق مفاد ضوابط اجرایی ماده37آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین‏های اداری، تمامی شرکت‏های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات  کالا مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویس و شبکه خدمات پس از فروش  را مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد  کنند.
  براساس مفاد ضوابط اجرایی، تمام عرضه کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاها در کشور، موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی و کارت ضمانت صادر کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :