fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 88627
    تاریخ انتشار : 14 آذر 1394 11:15
    تعداد بازدید : 834

    مرور کوتاهی بر آینده عکس، بازاریابی و توسعه کسب و کار

    اینستاگرام امپراتوری که در راه است

    بررسی رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی نشان می دهد آینده از آن شبکه های عکس محور و ویدیو محور است. هر چند امروز فیس بوک، بزرگ ترین شبکه اجتماعی محسوب می شود و بیشترین کاربر را بین شبکه های اجتماعی دارد اما رشد شبکه های اجتماعی نشان دهنده آینده درخشان اینستاگرام در بازاریابی و توسعه کسب و کارهاست. این شبکه اجتماعی که امروز بیش از 400 میلیون کاربر فعال در ماه دارد طی دو سال آینده تبدیل به یکی از مهم ترین ابزارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار خواهد شد. تا چندی پیش بیشتر ما از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس هایی از حیوان خانگی، میز، غذا، دوستان و سفرهای مان استفاده می کردیم اما امروز بسیاری از ما پیگیر برندهای مورد علاقه مان در این شبکه اجتماعی هستیم. حتی بعضی از ما به دنبال برندهای نوپا می گردیم تا محصولاتی جدید و متفاوت بخریم. نمونه این جست وجو و پیگیری، دنبال کردن صفحات محصولات دست ساز مانند کیف و کفش و زیورآلات از سوی کاربران است؛ کسب و کارهایی که به غیر از اینستاگرام صفحه دیگری در دنیای مجازی ندارند و تنها از همین شبکه برای پیدا کردن مشتری و فروش محصولات خود استفاده می کنند. توییتر

    بین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام با سرعتی باور نکردنی رو به رشد است. این شبکه اجتماعی عکس محور که ماهانه 400 میلیون کاربر فعال دارد، روزانه میزبان 80 میلیون عکس و 2 و نیم میلیارد لایک است. رشد کاربران اینستاگرام طی دو سال گذشته 4 برابر شده است و این نشان دهنده آینده درخشان این شبکه اجتماعی است که چندان هم دور نیست. پیش بینی شده شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 2016 حدود 15 درصد و در سال 2017 حدود 11 درصد رشد خواهد داشت.
    یکی از دلایلی که باعث می شود کارشناسان اینستاگرام را شبکه موفق دو سال آینده بدانند، کاربران این شبکه اجتماعی است. بین شبکه های اجتماعی پرکاربر امروز، شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از جوان ترین شبکه های اجتماعی از نظر سن کاربران است. حدود 53 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 29 سال سن دارند و حدود 62 درصد از کل کاربران آمریکایی بین 12 تا 17 ساله عضو اینستاگرام هستند. البته آمار نشان می دهد 75  درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند. آماری که از کاربران آمریکایی این شبکه محبوب منتشر شده است نشان می دهد 26 درصد از کاربران بزرگسال آمریکایی عضو اینستاگرام هستند و 32 درصد از نوجوانان آمریکایی معتقدند اینستاگرام مهم ترین شبکه اجتماعی است. هر چند تعداد کاربران آمریکایی در اینستاگرام کم است اما کارشناسان می گویند در سال 2019 حدود 33 درصد از کاربران بزرگ سال آمریکایی از این پلت فرم استفاده خواهند کرد.
    نگاهی به آمار بیش از 2 میلیارد لایک در روز در شبکه اینستاگرام بیندازید و حساب و کتاب کنید کاربران هر روز چقدر عکس نگاه می کنند. طبق تحقیقات انجام شده از سوی شرکت ها و سایت های مختلف، 49 درصد از کاربران اینستاگرم هر روز این شبکه اجتماعی را چک می کنند. 73 درصد از آنها نیز هفته ای یک بار به اینستاگرام سر می زنند. قضیه وقتی جالب تر می شود که بدانیم به طور متوسط میزان تعامل کاربران در اینستاگرام 58 برابر فیس بوک و 120 برابر توییتر ارزیابی شده است.
    آنچه می تواند برندها را نسبت به آینده روشن اینستاگرام مطمئن کند آمارهای مربوط به برندهای فعال در حال حاضر است. سایت های مختلفی در جدیدترین گزارش ها برآورد کرده اند برندهای برتر در اینستاگرام برای هر پست خود به صورت متوسط بیش از 4800 لایک می گیرند. 
    منابع مختلفی پیش بینی کره اند درآمد تبلیغات موبایلی اینستاگرام در سال 2017 به 2.8 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که برندها در سال 2015 حدود 600 میلیون دلار صرف تبلیغات در اینستاگرام کردند. گفته می شود تا پایان سال 2015 حدود 25 میلیارد دلار هزینه تبلیغات در رسانه های اجتماعی خواهد شد. 
    در دنیای امروز حدود 36 درصد از بازاریابان از اینستاگرام استفاده می کنند. هر چند این رقم در فیس بوک حدود 93 درصد است با این حال گزارشات منتشر شده نشان دهنده این است که در فیس بوک هر برندی در هر پست به 6 درصد از پیروانش دسترسی دارد اما در اینستاگرام 100 درصد پیروان یک برند، پست منتشر شده را می بینند. همچنین تعداد پیروان متعهد و وفادار به برندها در اینستاگرام بیشتر از فیس بوک است. از بین هر 10 کاربر اینستاگرام، 7 نفر برندهای مورد علاقه خود را دنبال می کنند. یعنی به صورت متوسط 65 درصد از پیروان برندها در اینستاگرام به برند مورد علاقه شان وفادار هستند. این رقم در فیس بوک به 55 درصد می رسد. 
    فیس بوک بزرگ تر است اما اینستاگرام در حال رشد است
    حالا که صحبت از فیس بوک کردیم شاید بد نباشد به جایگاه اینستاگرام بین شبکه های اجتماعی هم بپردازیم. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید اینستاگرام با این ظرفیت و رشد، از نظر کاربرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ پنجمین شبکه اجتماعی بین 20 شبکه اجتماعی فعال در دنیاست. گزارش های منتشر شده نشان می دهد فیس بوک با 81 درصد، یوتیوب و گوگل پلاس با 60 درصد، توییتر با 53 درصد سهم، پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند. بعد از این شبکه ها، اینستاگرام با 29 درصد محبوبیت دارد. به طور کلی فیس بوک، توییتر و پینترست از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا از نظر برندها هستند. اما میزان رشد و گسترش این شبکه اجتماعی با هیچ کدام از شبکه های دیگر قابل مقایسه نیست.
    همانطور که بسیاری از رسانه ها و کارشناسان پیش بینی می کنند اینستاگرام دو سال طلایی پیش رو دارد، موسسان این شبکه اجتماعی نیز با بررسی رفتار و احتمالات و آینده رسانه های اجتماعی برای تحقق چنین پیش بینی سیاستگذاری و برنامه ریزی می کنند. برای مثال فرمت جدیدی که طی سال گذشته به کارگرفته شده نشان می دهد، آنها نیز به دنبال رونق دادن کسب و کارها در این شبکه اجتماعی هستند. در فرمت جدید اینستاگرام برای تبلیغ کننده ها امکاناتی در نظر گرفته شده از جمله این امکانات می توان به تبلیغات ویدیویی، به کارگیری کلیدهای عملیاتی واحد و هدف قرار دادن بستر فیس بوک اشاره کرد. 
    رابطه مستقیم رشد اینستاگرام با رشد و نفوذ تلفن همراه
    این شبکه اجتماعی که تبدیل به بستر مناسبی برای انتشار محتوای ویدیویی شده است صد در صد ترافیک خود را از گوشی های هوشمند دارد. یکی از دلایل پیش بینی رشد چشمگیر اینستاگرام طی دو سال آینده میزان استفاده کاربران از موبایل خود برای دسترسی به شبکه های اجتماعی برای ارسال یا دریافت محتواست. 
    آمارهایی که از کاربری گوشی های هوشمند منتشر شده است شاید کمی ما را از میزان وابستگی به این وسیله کوچک به وحشت بیندازد؛ 87 درصد از نسل هزاره سوم (millennials) گوشی هوشمند خود را همیشه همراه دارند، 78 درصد از آنها روزی دو ساعت صرف استفاده از گوشی هوشمند خود می کنند، 91 درصد از موبایل برای بازاریابی استفاده می کنند. آنها در ماه 7 ساعت از اینستاگرام استفاده می کنند. جالب است بدانید به طور کلی 46 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند اظهار می کنند بدون دستگاه خود نمی توانند زندگی کنند.
    بهبود بازاریابی در اینستاگرام
    با توجه به آمارهایی که دراین گزارش خواندید حتما متوجه شدید که دلایل رشد اینستاگرام در دنیای تبلیغات و توسعه کسب و کار به صورت کوتاه به این شرح است: 
    - استفاده از تلفن های همراه هوشمند، به سرعت در حال افزایش است.
    - مخاطبان شما در اینستاگرام حتما پستی که منتشر کردید را می بینند. در حالی که در شبکه بزرگی مانند فیس بوک احتمال ندیدنش وجود دارد.
    - میزان تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی است.
    - هشتگ (#) سریع و ساده شما را به مخاطبان تان می رساند.
    - اینستاگرام مکان مناسبی برای نمایش خلاقیت است.
    - پیگیری رقبا در اینستاگرام آسان است.
    - کاربران نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی، زمان بیشتری را در اینستاگرام می گذرانند.
    اگر قصد دارید شیوه بازاریابی برند خود را در اینستاگرام بهبود ببخشید توجه به این موارد ابتدایی را فراموش نکنید: 
    - لینک سایت خود را همراه با نام شرکت و شرح مختصری از حرفه و کسب و کارتان را در بخش Bio بنویسید.
    - از لوگو شرکت خود برای عکس پروفایل تان استفاده کنید و اگر عکس شخصی را می خواهید مورد استفاده قرار دهید از عکسی استفاده کنید که لبخند دارد.
    - در قسمت کپشن عکس، توضیحی در مورد ویژگی ها و مزایای محصولاتی که عکس یا ویدیو آن را پست کرده اید همراه با هشتگ مناسب بنویسید. فراموش نکنید با استفاده از هشتگ مناسب می توانید محتوای صفحه خود را به افراد بیشتری نمایش دهید و از این طریق، کاربران بیشتری را جذب صفحه اینستاگرام خود کنید.
    - از عکس نوشته استفاده مفید کنید و یادتان باشد نام برند خود را در گوشه بالا یا پایین عکس خود بگذارید.
    - از تگ Location برای نمایش آدرس دقیق شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها و ... استفاده کنید تا دسترسی کاربران به شما ساده تر شود.
    - ترافیک ورودی از اینستاگرام به سایت خود را بررسی کنید.
    - چیدمان حرفه ای برای محتوای خود در اینستاگرام داشته باشید. قبل از انتشار مطالب خود، تصویری کلی از چیدمان صفحه اینستاگرام تان در ذهن مجسم کنید و با توجه به مضرب ۳ بودن ترتیب چیدمان، اقدام به انتشار آنها کنید.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :