fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 86304
    تاریخ انتشار : 9 آبان 1394 13:44
    تعداد بازدید : 734

    گزارش مالی فصل سوم توییتر منتشر شد

    افزایش درآمد همراه با زیان

    توییتر گزارش مالی فصل سوم سال 2015 را در حالی ارایه کرد که مدیریت عجیب دورسی در کنار تغییراتی که در سهامداران این کمپانی به وجود آمده است، تحلیل گران حوزه رسانه های اجتماعی را به خود مشغول کرده است.

    فناوران- توییتر به دنبال وضعیت مالی نامناسبش در فصل بهار دچار تغییر و تحولات بنیادینی شد. دیک کاستلو از پشت میز ریاست توییتر برخاست و جک دورسی برای مدتی به صورت موقت به جای وی نشست تا اینکه کمتر از یک ماه پیش وی به عنوان مدیرعامل رسمی توییتر معرفی شد. فروش سهام به استیو بالمر (سومین سهامدار) و شاهزاده عربستانی (دومین سهامدار) که باعث شد مدیرعامل وقت توییتر، تبدیل به چهارمین سهامدار شود، سر و صدای زیادی بین فعالان حوزه رسانه های اجتماعی به راه انداخت. پس از آن اخراج 8 درصد از کارمندان توییتر، پروژه های جدیدی که از جمله آنها می توان به امکان توییت بیش از 140 کاراکتر اشاره کرد، تغییر مدیران داخلی توییتر که جنجالی ترینش کوچ امید کردستانی از گوگل به توییتر بود و خلاصه تغییراتی که طی یک ماه اخیر اتفاق افتاد، آینده توییتر را به چالش کشیده است. 
    در میان این همه حرف و حدیث، انتشار گزارش مالی فصل سوم سال 2015 توییتر، بازار تحلیل ها و پیش بینی ها را داغ تر کرده است. این گزارش نشان می دهد توییتر در حالی که در فصل سوم سال امسال 569 میلیون دلار درآمد کسب کرده اما مبلغ 132 میلیون دلار به عنوان زیان خالص به ثبت رسانه است. این در حالی است که میزان درآمد توییتر در فصل سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است. فصل سوم سال گذشته توییتر 361 میلیون دلار درآمد کسب کرد. رقم زیان این شبکه اجتماعی در همین فصل در سال گذشته 175 میلیون دلار بود. اما امسال علی رغم افزایش درآمد، توییتر همچنان زیان ده است. هرچند میزان این زیان کمتر شده و بسیاری معتقدند زیان توییتر به زودی به صفر خواهد رسید.
    گزارشی که تیم جک دورسی طی یک نشست زنده که در پریسکوپ پخش می شد ارایه داد نشان می دهد در سه ماه گذشته توییتر 8 میلیون کاربر جدید داشته است که از این میان 4 میلیون کاربر فعال بوده اند. بر این اساس توییتر در حال حاضر هر ماه 320 میلیون کاربر فعال دارد.گفته می شود یکی از دلایل ضعف مالی توییتر، ناموفق بودنش در جذب کاربران آمریکایی است. چرا که توییتر از محل تبلیغ برای کاربران درآمد کسب می کند. میزان درآمد توییتر از محل تبلیغات در فصل سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و به مبلغ 513 میلیون دلار رسیده است.
    پیش بینی شده در فصل چهارم امسال، درآمد توییتر به 710 میلیون دلار برسد.
    توییتر طی چند ماه گذشته سرویس های جدیدی از جمله moments راه اندازی کرده است. همچنین حذف محدودیت 140 کاراکتری در این شبکه اجتماعی توانست رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. تمرکز توییتر بر تبلیغات ویدیویی و اختصاص کانال به صاحبان کسب و کار طی چند ماه آینده منجر به ارایه سرویس های جدید و تغییرات دیگری نیز خواهد شد. اما جدیدترین سرویسی که نظر کاربران را به خود جلب کرده، سرویس نظرسنجی توییتر است. این سرویس که در مرحله آزمایشی است هنوز برای همه کاربران و اپلیکیشن های اندرویید و iOS فعال نشده است. اما برخی کاربران به صورت آزمایشی به این سرویس دسترسی دارند. سرویس نظرسنجی که تنها امکان انتخاب بین دو گزینه را به شرکت کنندگان در نظر سنجی می دهد تا 24 ساعت فعال است. توییتر اعلام کرده به زودی این سرویس را برای همه کاربران فعال خواهد کرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :