fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 86123
    تاریخ انتشار : 6 آبان 1394 11:19
    تعداد بازدید : 722

    آیا مایکروسافت به اهداف خود در بازار جهانی موبایل رسید؟

    مایکروسافت در طول چند سال گذشته شرایط سختی را در بازار موبایل دنیا از سر گذراند.

    فناوران- اگر جزو کاربران قدیمی موبایل باشید، حتما ویندوز موبایل را به یاد دارید، پیش از اینکه اپل با آيفون به دنیای موبایل وارد شود یا گوگل آندرویید را بسازد و دنیا را به تسخیر خود درآورد. 
    ویندوز موبایل پیش از آندرویید و آی اواس 80 درصد سهم بازار سیستم عامل های موبایلی را داشت البته در آن زمان بزرگ ترین رقیب ویندوز موبایل، سیمبیان 
    بود. 
    کم کم با ورود گوگل و اپل به بازار موبایل دنیا، نقش مایکروسافت در بازار موبایل دنیا کمرنگ شد، اما مایکروسافت از پا ننشست، ویندوز فون را طراحی کرد و یکی از بزرگ ترین غول های دنیای موبایل را خرید و تلاش کرد تا نه تنها در دنیای نرم افزار، بلکه به لحاظ سخت افزاری هم با قدرت عمل کند، اما اینکه چقدر موفق بوده و آیا توانست به اهداف خود برسد، کمی جای بحث دارد.
    نوکیا پس از ورود گوگل و اپل به بازار موبایل دنیا، کم کم ضعیف شد و جایگاه خود را از دست داد و بعد از واگذاری به مایکروسافت تلاش کرد تا جایگاه اولیه اش را دوباره به دست بیاورد. 
    اما ویندوز فون 7 و ویندوز فون 8 هیچ کدام نتوانستند جایگاه اولیه نوکیا را به این شرکت بازگردانند. اگرچه مایکروسافت از تلاش خود دست برنداشت و با ارایه ویندوز ۱۰ و معرفی محصولاتی چون لومیا ۹۵۰ و 950 XL، به آرامی سعی در خروج از وضعیت بحرانی چند ساله خود در بازار موبایل دارد. 
    بزرگترین مشکل مایکروسافت در آن زمان، اوج گیری آیفون و آندرویید بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود.
    از حدود پنج سال پیش تاکنون مایکروسافت به موفقیت چشمگیری در بازار موبایل دست نیافته است. سهم مایکروسافت از زمان عرضه ویندوزفون ۷ تاکنون در حدود ۳ درصد باقی مانده است. ویندوزفون ۷ با هدف جایگزینی ویندوز موبایل معرفی شد؛ پلات فورمی که در آن زمان بعد از سیمبیان و سیستم عامل بلک بری، در جایگاه سوم ایستاده بود.
    اگرچه گزارش مالی جدید مایکروسافت نشان از وضعیت مساعد این شرکت دارد، اما کماکان کسب و کار موبایل نقطه ضعف این غول نرم افزاری محسوب 
    می شود. 
    در آمد مایکروسافت از بازار موبایل نسبت به سال قبل با کاهش ۵۴ درصدی همراه بوده که این امر منجر به کاهش تعداد مدل های تولیدی توسط آنها از زمان تملک نوکیا است.
    با این حال ویندوز 10 به تازگی معرفی شده و یکی از نقاط قوت مایکروسافت به شمار می رود و با یکپارچه شدن نسخه دسکتاپ و موبایل، این شرکت انتظار دارد بتواند در بازار موبایل دنیا هم جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و بتواند به رقابت با آی او اس و آندرویید بپردازد و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند تا ویندوز هم گزینه ای در میان انتخاب کاربران هنگام خرید موبایل باشد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :