fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 85702
    تاریخ انتشار : 28 مهر 1394 12:16
    تعداد بازدید : 1138

    رکود بازار اپل در ایران

    محبوب اما کم فروش است

    نوسانات نرخ دلا آزاد و تشدید رکود حاکم بر بازار اگر چه موجب بروز اتفاق هایی چون کاهش موجود برخی از برندها، رشد قیمت و کاهش تقاضا از بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال شده است، اما از سوی دیگر تغییراتی نیز در بازار به وجود آورده است که از نظر برخی از کارشناسان غیرقابل پیش بینی بود.

    فناوران- تغییر در رده بندی برندها در بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال یکی از این اتفاق هاست که در بازار نوت بوک محسوس تر است تا کالاهای دیگر. 
    به عنوان مثال در بازار نوت بوک که زمانی اپل یکی از برندهای محبوب به شمار می آید حالا گویا مخاطبان خود را از دست داده و جایگاه خود را به برندهای دیگر واگذار کرده است. البته این یک حقیقت است که به دلیل قیمت گران اپل هیچ وقت در رده رده های اول تا سوم پرفروش های بازار نوت بوک ایران قرار نداشت، اما بر اساس نظر سنجی صورت گرفته نوت بوک های این برند جزو 5 برند محبوب بازار بودند. در مورد برندهای دیگر نیز باید گفت که ایسر و لنوو با رشد سهم تقاضا در بازار مواجه شده اند.
    به گفته کارشناسان این اتفاق در مورد مک بوک ، آی مک و تبلت های این برند رخ داده است و در حال حاضر نه تنها در بازار ایران، بلکه در سطح جهانی شاهد کاهش چشمگیر سهم تقاضا برای محصولات برند اپل هستیم. 
    به گفته آنها در مقابل برندهایی نظیر ایسوس، لنوو و ایسر سهم فروش بالایی در بازار ایران وبازار جهانی نوت بوک دارند. ایسوس و سامسونگ نیز در بازار ایران سهم فروش بالایی در زمینه تبلت دارند.
    بر اساس اعلام گارتنر میزان خرید رایانه های مک در سه ماهه سوم سال 2015 کاهش یافته و به همین علت اپل از رقبای همیشگی خود تا حدی عقب افتاده است.
    بر اساس این گزارش اپل در حال حاضر 7.5 درصد از کل بازار رایانه را در جهان اختیار دارد و رتبه چهارم از آن این شرکت است. این درحالیست که در بازار ایران نوت بوک های این برند پس از برندهای لنوو، ایسر، ایسوس، دل و حتی msi قرار دارند.
    کارشناسان می گویند: علت کاهش محبوبیت کامپیوتر و حتی آی مک های اپل در بازار ایران قیمت گران و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان است، اما در بازارهای جهانی یکنواختی طراحی و عرضه محصولات حرفه ای تر با قیمت مناسب عامل کاهش توجه ها به سمت کامپیوترهای اپل است.
    به گفته آنها به نظر می رسد که در صورت کاهش قیمت این کالا خریداران ایرانی به سمت این برند بروند.و چرا که همیشه بین بازار ایران و بازارهای جهانی تفاوت های بسیاری وجود دارد و اینطور نیست که اگر محصولات اپل در بازارهای جهانی کم مخاطب شوند در بازار ایران نیز با کاهش محبوبیت مواجه شوند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :