fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 83289
    تاریخ انتشار : 22 شهریور 1394 12:25
    تعداد بازدید : 850

    بانک اطلاعاتی تحلیل رفتارهای اجتماعی مردم، پیش نیاز مدیریت شهر هوشمند

    معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک در میزگرد «بانکداری الکترونیکی؛ ضرورت تحقق شهر هوشمند» گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از تحلیل رفتارهای فردی و اجتماعی مردم، پیش نیاز مدیریت شهر هوشمند است.

    فناوران - فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش این شرکت به همه گیر شدن موضوعاتی چون شهر هوشمند اشاره کرد و افزود: با وجود عمومیت یافتن این موضوعات کافیست برای لحظه ای منتظر روان تر شدن ترافیک خیابان  باشیم؛ با دیدن انبوه جمعیت در تکاپو این سوال به ذهن متبادر می شود که مردم با چه هدفی در شهر تردد می کنند و چه اهداف اقتصادی و اجتماعی را روزانه پی می گیرند؟ آیا نهادی در کشور وجود دارد که به تحلیل رفتارهای اجتماعی و فردی مردم در تمامی ابعاد بپردازد تا این تحلیل ها پیش نیاز برنامه هایی شود که معضلات کنونی همچون ترافیک را برطرف کند. 
    شهر هوشمند بر پایه داده ها و تحلیل هایی که تحقق زندگی آرام و مطمئن را میسر می سازد شکل می گیرد. وی به عدم اطلاع مردم از وجود اپلیکیشن های ساده ای که با نصب آنها انجام غیر حضوری بسیاری از امور میسر می شود اشاره کرد و افزود: با اینکه استفاده از ابزارهای هوشمند بسیار چشمگیر بوده اما هنوز هم اطلاع از خدمات غیرحضوری و اطمینان به بهره گیری از آنها آنگونه که باید رشد نکرده است.   وی پیش از این سخنان به روند شکل گیری بانکداری الکترونیکی در کشور از سال 1350 و راه اندازی اولین خودپرداز اشاره کرد و افزود: روند گرایش بانک ها به اتوماسیون سرویس ها و رویه ها ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۰ اولین طرح جامع اتوماسیون بانکی کشور به دستور بانک مرکزی و توسط شرکت خدمات انفورماتیک برای بانک ملی اجرا شد. در سال ۱۳۸۰ نظام بانکی به این فکر افتاد که مرزهای بانکی را اندکی بردارد و از همین رو بود که سیستم شتاب شکل گرفت؛ و به مرور سایر سیستم های بین بانکی نیز یکی پس از دیگری در شبکه بانکی فعال شد. 
    معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات ادامه داد: در حال حاضر ما شبکه ای به نام شاپرک داریم که عملکرد آن نشان می دهد روزی ۳۵ میلیون خواسته مشتری را پاسخ می دهد. در واقع باید گفت شرکت شاپرک و خدمات پرداخت نقش مهمی در حیات اقتصادی مردم
    ایفا می کند. بر اساس این گزارش در این میزگرد نیما امیرشکاری مدیر گروه بانکداری الکترونیکی پژوهشکده پولی و بانکی، سید مهدی قاسمی زاویه سادات مشاور مدیرعامل شرکت فناپ، صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش، حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و محسن عزیزی عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز به ارائه دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :