fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 8251
    تاریخ انتشار : 3 خرداد 1391 2:4
    تعداد بازدید : 771

    دانشگاه جامع علمی- کاربردی دانشجوی بازی سازی می پذیرد

    بازی سازی رایانه ای به عنوان یک رشته دانشگاهی با تلاش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

    بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- سه رشته-گرایش جدید به نام‌های «کاردان فنی بازی‌سازی رایانه‌ای»، «کاردان فنی کارگردانی و طراحی بازی‌های رایانه‌ای» و «کاردان حرفه‌ای کارگردانی هنری بازی‌های رایانه‌ای» در دفتر برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی-کاربردی به تصویب رسید.  ایجاد اشتغال در بخش صنعت، تبدیل هنر - صنعت بازی رایانه‌ای به یک فعالیت سود آور برای جامعه و تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در راستای سند چشم‌انداز توسعه با توجه به پیشینه غنی فرهنگی اسلامی از اهداف اصلی راه‌اندازی این رشته گرایش‌های جدید در سیستم آموزشی کشور است که تدوین سرفصل و برنامه‌های درسی آن با همکاری «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» صورت گرفته است.  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌های آموزشی خود را پیشتر با تاسیس انستیتو ملی بازی‌سازی به عنوان نخستین مرکز تخصصی آموزش ساخت بازی در کشور، آغاز کرده است. رشته گرایش‌های بازی‌سازی رایانه‌ای در قالب 72 واحد درسی و در مدت چهار ترم تحصیلی ارایه خواهد شد.
     حمایت هلال احمر از بازی‌های رایانه‌ای آموزشی
    رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت که این جمعیت از تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی با موضوع ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان قشر کودک و نوجوان حمایت می‌کند.
    محمود مظفر با بیان اینکه امروزه ارایه مباحث آموزشی از طریق رسانه‌های دیجیتال به ویژه بازی‌های رایانه‌ای به قشر کودک و نوجوان بسیار آسان‌تر از دیگر تولیدات صنعت سرگرمی است افزود: در جمعیت هلال احمر نیز برای ارایه آموزش‌های امدادی و ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان نسل امروز باید از بازی‌های رایانه‌ای قوی بهره گرفته شود.  این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: اینگونه بازی‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که به طور غیرمستقیم و در لا‌به‌لای بخش‌های مختلف بازی، مفاهیم مورد نظر را به کاربر منتقل کنند. هیجان، جذابیت بصری و وجود مفاهیم آموزشی را ارکان اصلی تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی به ویژه در حوزه هلال احمر و ترویج فرهنگ امداد و نجات عنوان کرد.  
    مظفر با یادآوری اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای نبود بازی نامه‌های خوب و استاندارد است، گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای باید ضمن شناسایی چالش‌های اساسی تولید بازی رایانه‌ای در کشور، راهکارهای رفع این مشکلات را ارایه کند.  دومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال‌جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :