fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 82124
    تاریخ انتشار : 14 شهریور 1394 13:25
    تعداد بازدید : 1403

    بررسی آخرین تغییر و تحولات در شبکه‌های اجتماعی

    شکلک ها در حال تسخیر دنیای ارتباطات

    تغییر و تحولات هشت ماه اخیر رسانه های اجتماعی نشان می دهد مسیر تازه ای در سیاست گذاری شبکه های اجتماعی در پیش گرفته شده است. توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و لینکدین که به عنوان محبوب ترین شبکه های اجتماعی شناخته می شوند، از ابتدای سال 2015 تاکنون امکانات جدیدی به سرویس های خود اضافه کرده اند. فهرست تغییرات و امکانات جدید نشان می دهد این شبکه ها تلاش می کنند کم کم کاربران را با ایجاد تنوع و ابزارهای سرگرم کننده در کنار سهولت دسترسی به دوستان و برقراری ارتباط نسبت به خود وفادار نگه دارند. در حال حاضر تقریبا تمام شبکه های محبوب دارای مسنجر هستند و امکان ارسال پیام خصوصی را برای کاربران شان مهیا کرده اند. اما در بین تغییر و تحولات جاری، یک مساله مشترک وجود دارد؛ شکلک ها. از شبکه های اجتماعی گرفته تا اپلیکیشن های پیام رسان به دنبال ارایه شکلک هایی که به آنها ایموجی و استیکر می گوییم هستند. اینطور که به نظر می آید زبان ارتباط کاربران از متن به عکس در حال تغییر است :).

     ایموجی در توییتر
    توییتر، یک سرویس متن محور بین شبکه های اجتماعی محسوب می شود. شبکه ای که با وجود محدودیت 140 کاراکتری اش به خاطر سرعت و دامنه اطلاع رسانی اش شهره شده است. در توییتر تا امروز خبری از شکلک های مرسوم، به خصوص در اپلیکیشن های پیام رسان نبوده. اما اخیرا توییتر به مناسبت های مختلف، ایموجی طراحی کرده است ایموجی هایی که با یک هشتگ فعال می شود. پیش از این توییتر اعلام کرده بود که قصد دارد ایموجی را به توییتر اضافه کند اما به نظر می رسید چندان هم در این زمینه جدی و فعال نیست. اما بالاخره ایموجی با کلید هشتگ به توییتر راه پیدا کرد. 
     هشتگ هایی که با خودشان ایموجی می آورند
    چهارم سپتامبر جدیدترین ایموجی های توییتر فعال شد. کاربران با ارسال هشتگ های #ForceFriday  ,#Resistance,#XWing, #StarWarsXWing, #PoeDameron, #PoesXWing, #OscarIsaac or #Jakku می توانند از شکلک های جنگ ستارگان
    @Starwars در توییت های خود استفاده کنند.  روز 24 اوت نیز به مناسبت MTV Video Music Awards ایموجی توییتر با هشتگ VMA# رونمایی شد. پیش از این هم اوایل ماه اوت هشتگ deadlineday# برای کاربران شکل یک قلم و کاغذ را فعال می کرد. ایموجی تیم های محبوب فوتبال نیز از سوی توییتر طراحی و منتشر شده است. 
     تحولاتی در توییتر
    محدودیت 140 کاراکتری در بخش پیام خصوصی توییتر نیز حذف شده و با توجه به اینکه مدت هاست امکان ارسال پیام خصوصی به صورت دسته جمعی فراهم شده است، کاربران توییتر با خیال راحت از پیام خصوصی برای انتقال اطلاعات خود به صورت مشروح استفاده می کنند. کاربران اپلیکیشن توییتر نیز با تغییراتی از جمله تغییر رنگ در طراحی محیط توییتر و امکان Pin کردن توییت ها روبه رو شده اند. 
     آخرین و جدیدترین های توییتر
    از سوی دیگر به تازگی در حال ایجاد تغییراتی در سرویس عکس خود است. اواخر هفته گذشته اعلام شد توییتر قصد دارد در بخش ویرایش عکس امکان استفاده از استیکر و Doodle روی عکس و فیلم را برای همه کاربرانش فراهم کند. در حال حاضر برخی از کاربران به صورت آزمایشی به این امکان دسترسی دارند. با توجه به این تغییرات و امکانات –منظورم استیکر و Doodle در عکس و ایموجی در متن است- باید منتظر تایم لاین های سرگرم کننده باشیم. این در حالی است که توییتر در حال فعال کردن پلتفرم تبلیغاتی خود برای کسب و کارهای کوچک SMB در کشورهای جهان است. با به کارگیری این پلتفرم در هند، تعداد کشورهایی که از این سرویس بهره مند شده اند به 200 کشور رسیده است.
     تغییرات مدیریتی
    اما آخرین خبرها حاکی از تغییر مدیریت در بخش های مختلف توییتر هم هست. به غیر از تغییر بزرگ که شامل مدیرعامل توییتر و کناره گیری دیک کاستلو و مدیریت موقتی جک دورسی شده، پایان هفته گذشته توییتر خبر از تغییراتی در سطح مدیران خود داد. حالا یک چهره جدید و جوان دیگر در توییتر می بینیم که چند سال دیگر شاید یکی از صندلی های مهم دنیای رسانه های اجتماعی را از آن خود کند؛ Jeff Seibert رییس جدید بخش محصولات توییتر. گفتنی است توییتر، جست وجوی خود را برای پیدا کردن مدیرعامل دایم آغاز کرده است.
     اینستاگرام و بهبود پیام های خصوصی
     بعد از حذف محدودیت استفاده از کادرهای مربعی و انتشار عکس های افقی و عمودی در اندازه واقعی بدون کراپ کردن که چند روز پیش اعلام شد، تغییر جدید دیگری نیز در آخرین نسخه اینستاگرام به وجود آمده است. بر این اساس کاربران اینستاگرام با تغییراتی در بخش پیام خصوصی این شبکه اجتماعی عکس محور روبه رو شده اند. اینستاگرام گزینه دایرکت کردن را در کنار آیکون like و  کامنت گذاری زیر هر عکس اضافه کرده است. بر این اساس کاربران اینستاگرام می توانند در کمترین زمان و به سادگی عکس های مورد نظرشان را برای دوستان خود – به صورت گروهی و خصوصی- در قالب پیام خصوصی ارسال کنند. نکته جالب توجه این است که کاربران می توانند به غیر از عکس ها، صفحات مربوط به هشتک ها، موقعیت مکانی و صفحه افراد را نیز با دوستان خود در پیام خصوصی به اشتراک بگذارند.
     ایموجی در پیام های اینستاگرام
    در کنار این تغییرات، امکان پاسخ دادن به پیام های خصوصی با استفاده از متن و ایموجی نیز در اینستاگرام مهیا شده است. کاربران می توانند از عکس های روی دستگاه خود در پیام خصوصی اینستاگرام استفاده کنند یا همان لحظه عکس بگیرند و در پاسخ به پیام خصوصی که دریافت کردند، ارسال کنند. پیش بینی می شود جذاب کردن سرویس پیام خصوصی منجر به کاهش منشن ها در اینستاگرام شود. چون کاربران تاکنون برای اینکه نظر دوستان خود را به عکس خاصی جلب کنند از منشن کردن آنها استفاده می کردند. حالا پیام خصوصی می تواند جایگزین خوبی باشد. آخرین آمار نشان می دهد هر ماه حدود 85 میلیون کاربر از سرویس پیام خصوصی اینستاگرام استفاده می کنند.
     فیس بوک و تحول از جنسی دیگر
    شبکه اجتماعی فیس بوک، یک قدم از دغدغه های شبکه های اجتماعی پا فراتر گذاشته و با رونمایی از دستیار دیجیتالی اش که M نام دارد، کاربرانش را به سمت و سوی جدیدی سوق داده است. این دستیار دیجیتالی که از صدایش نمی توانید بفهمید زن است یا مرد، طی روز با شما معاشرت می کند تا برنامه کاری بهتری برای شما بچیند. به سوالات شما جواب می دهد و به شما مشورت برای خرید می دهد، سپس خرید می کند و برایتان می فرستد. این پروژه مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به فناوری در سراسر دنیاست. فیس بوک همچنین قصد دارد اینترنت رایگان به سراسر دنیا برساند تا محرومان بتوانند از آن استفاده کنند.
    شاید تغییر و تحولات سال 2015 فیس بوک را نتوان با دیگر شبکه های اجتماعی مقایسه کرد. هر چند راه اندازی کانال های اختصاصی هنرمندان و افراد مشهور، سر و سامان دادن به بخش خبری فیس بوک و news feed اشاره کرد. اما به نظر می رسد مسیری که فیس بوک پیش روی خود دارد متفاوت تر از دیگر شبکه های اجتماعی است.
     لینکدین و مسنجر جدید
    لینکدین شبکه اجتماعی حرفه ای رو به رشدی است که تلاش می کند جذابیت بیشتری در کنار امکاناتش به وجود بیاورد. مهم ترین تغییر و سرویس جدید لیندکین، سرویس هفته گذشته اش است. هفته پیش لینکدین خبر از ارایه اپلیکیشن پیام رسانی داد که کاربران بتوانند از نسخه موبایل و وب آن استفاده کنند. این اپ که مانند اپلیکیشن های پیام رسان دیگر است بیش از هر اپی از فیس بوک الگو گرفته است. کاربران با استفاده از این اپ می توانند برای دوستان خود فایل های متنی، عکس، استیکر بفرستند. این اپلیکیشن امکان ارسال پیام های خصوصی گروهی را نیز برای کاربرانش مهیا کرده است. تقویت ارتباط در این شبکه اجتماعی منجر به پیدا کردن فرصت های مناسب شغلی خواهد شد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :