آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 81923
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1394 0:4
تعداد بازدید : 1128

برنامه های آموزش و پرورش برای توسعه فناوری اطلاعات

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، تاریخچه فناوری اطلاعات در این وزارتخانه را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس- محمدحسین سلیمی جهرمی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین و گسترده ترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگون و مخاطبان مختلفی مانند دانش آموز، معلم، کارکنان اداری و اولیا دانش آموزان در ارتباط است که به عنوان دستگاه پیشرو و از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات محسوب می شود.
وی افزود: در آموزش و پرورش از سال 1370 و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه (نیم سالی واحدی)، فناوری اطلاعات وارد حیطه آموزش و پرورش شد و از سال 1371 در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده شد و از سال 1372 به بعد در حیطه پرسنلی از تکنولوژی تحت DOS و آفلاین بهره برده شد.
سلیمی جهرمی با بیان اینکه در طی 23 سال گذشته فعالیت های آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی، رشد کرده است، خاطر نشان کرد: از سال 1384 به بعد که وارد فضاهای جدی تر دولت الکترونیکی شدیم، آموزش و پرورش هم اقدام به تدوین سند توسعه فاوا کرد.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش گفت: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی (حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری) و سند توسعه فاوا به عنوان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش محسوب می شود.
وی در خصوص نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش عنوان کرد: باید در 5 حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی آموزش و پرورش به توسعه فناوری توجه کنیم.
سلیمی جهرمی درباره ایجاد شبکه ملی مدارس (رشد) در آموزش و پرورش گفت: در شبکه ملی مدارس یک فضای الکترونیکی یاددهی و یادگیری ایجاد شد که در آن می توان به متن الکترونیکی کتب درسی، نرم افزارهای آموزش چند رسانه ای، انجمن های گفت وگو، پایگاه های مدارس و آموزش و پرورش، رشته های تحصیلی و دانشگاه ها اشاره کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :